اقتدار نظامی و دیپلماسی ایران در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد
کد خبر: 4138691
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
آیت‌الله اعرافی:

اقتدار نظامی و دیپلماسی ایران در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب به برخی پیشرفت‌های خود دلخوش نباشند؛ دشمن بداند ملت ایران همیشه بر سر آرمان و پیمان‌های خود با انقلاب و شهدا ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های نظامی، امنیتی، علمی، دیپلماسی و بین‌المللی در یک وضعیت اقتدار کم‌نظیری قرار دارد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطیب جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطیب جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم که امروز 15 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار طی چند قرن اخیر، ایران در یک وضعیت اقتدار بسیار بالای نظامی، امنیتی و دفاعی قرار گرفته و علاوه بر حفظ امنیت پایدار ملی، به امید ملت‌های مظلوم منطقه نیز تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه حضور ایران در آب‌های آزاد، توان موشکی و پهپادی و غیره همه به برکت انقلاب اسلامی ایجادشده است، ادامه داد: علاوه بر مباحث نظامی و امنیتی، ایران در عرصه علمی و دانشی نیز جزو کشورهای پیشرو است؛ توان و قدرت نظامی و علمی نباید به‌هیچ‌وجه متوقف شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در حوزه دیپلماسی و منطقه‌ای، معادلات گذشته نظام سلطه تغییر یافته و قدرت پوشالی، هسته‌ای و مغرورانه صهیونیست‌ها امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی فروریخته و مردم آنها دچار وحشت شده و موج مهاجرت‌ها فزونی گرفته است.

اعرافی گفت: در سطح منطقه‌ای نیز بسیاری از کشورها به‌ اشتباه خود در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی پی برده و مسیر دیگری را در پیش‌گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: در سطح جهانی نیز معادلات قدرت در حال تغییر است و قدرت‌های تازه ظهوری مانند چین در حال تأثیرگذاری بیشتری در جهان بوده و قدرت معنوی و الهام‌بخش مقاومت اسلامی نیز هرروز در حال گسترش است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد، یادآور شد: اهمیت و توجه به‌ خصوصی‌سازی، مقابله با فساد و بهبود وضعیت معیشتی باید موردتوجه همه باشد.

اعرافی در ادامه بیان کرد: برخی کشورهای حوزه قفقاز بدانند که ایران‌ دوست آنهاست، فریب دشمن صهیونیستی را نخورند و جا را برای حضور آنها باز نکنند، خود را اسیر فتنه‌های شیطانی نکنند و در مسیر غلط قدم برندارند.

وی اضافه کرد: شما در مسیری قدم می‌دارید که پیش‌ازاین کشورهای دیگر نیز خواستند آن را انجام دهند اما امروز آنها نیز از این مسیر پشیمان شده و راه تعامل و همراهی با ایران را در پیش‌گرفته‌اند؛ ملت خود شما کاملاً بیدار است و تحرکات شما را زیر نظر دارد.

امام‌جمعه قم در ادامه گفت: ملت ایران در حوادث اخیر و فتنه‌های ترکیبی و شناختی دشمن ثابت کرد که توان مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های آنها را دارد که این روحیه مردم قابل‌تقدیر است.

وی تاکید کرد: شهادت آیت‌الله سلیمانی، شهید حمیدرضا الداغی و شهید علیرضا شهرکی طی چند روز اخیر نشان از مظلومیت نیروهای انقلابی بود که هرکدام تابلویی از اتحاد و همبستگی ملی را نشان داد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، گفت: شهادت شهید آیت‌الله سلیمانی نشان داد که روحانیت راستین خادم ملت است و روحانیت راستین هرگز با فشار و سختی صحنه را ترک نخواهد کرد و در کنار مردم و انقلاب باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: شهید الداغی نیز نماد و مصداق غیرت دینی و ایمانی در جامعه جوان بود که شهادت ایشان درس‌های بزرگی به ما داد؛ شهادت شهید شهرکی نیز نشانگر فداکاری و مظلومیت نیروهای انتظامی کشور است.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: دشمنان انقلاب به برخی پیشرفت‌های خود دلخوش نباشند؛ دشمن بداند ملت ایران همیشه بر سر آرمان و پیمان‌های خود با انقلاب و شهدا ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مسئله تربیت نسل جوان، بیان کرد: روحانیان فعال در آموزش‌وپرورش برای تأثیرگذاری و تربیت دانش‌آموزان لازم است تا با جهان درون و روحیات یک دانش‌آموز به‌خوبی آشنا و درک درستی از اندیشه، دغدغه و مسائل فرهنگی آنها داشته باشد.

اعرافی یادآور شد: برای پایه‌ریزی شخصیت متعالی در نسل جوان لازم است تا تمامی ارکان تربیتی از خانواده، مدرسه و رسانه به الزامات آن به‌خصوص در حوزه همدلی و هم‌زبانی با کودک آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha