کلام وحی مسیر زندگی و تفکر انسان را تغییر می‌دهد
کد خبر: 4064504
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

کلام وحی مسیر زندگی و تفکر انسان را تغییر می‌دهد

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه قرآن کریم آمده است تا جهان‌بینی انسان را تغییر دهد، گفت: نباید از کلام الهی بخواهیم که به ما دانش معماری و هنر بدهد بلکه قرآن کریم مسیر زندگی و تفکر ما را نسبت به مسائل تغییر می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصیری فرد، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در داشگاه علمی کاربردی کشوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیری‌فرد، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی قرآن کریم دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که امروز، 25 خردادماه در قم برگزار شد، گفت: متأسفانه ظلم‌های بسیاری به قرآن شده است، قرآن کریم دارای سه لایه مهم است که هر کدام از آنها رحمت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم رحمت آویخته است و رحمت ریخته شده نیست، ادامه داد: این ریسمانی که یک سر آن در دست خدا و یک سر آن در اختیار امام زمان(عج) است، هر کسی به اندازه‌ای که بیشتر خودش را به قرآن عرضه کند بیشتر منفعت می‌برد.

نصیری‌فرد با تأکید بر قرائت قرآن و اقامه نماز اول وقت، افزود: امام صادق(ع) فرمودند که شیعیان ما را به نماز اول وقت و تلاوت ۵۰ آیه قرآن در روز و وفای به عهد بسنجید. قرآن کریم در همه ابعاد مختلف زندگی انسان دارای نظریه است. دانشمندان علوم مختلف برای حل مشکلات مردم، به ارائه فرضیات بسنده می‌کنند که دارای صدق و کذب هستند ولی قرآن کریم در هر موضوعی دارای نظریه قطعی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم قوام جامعه را در سوره حجرات بیان کرده است که این مسائل باید به‌صورت کاربردی بیان شود، اظهار کرد: قرآن کریم آمده است تا جهان‌بینی انسان را تغییر دهد. خداوند زمانی که بشر را ساخت به خود تبریک گفت زیرا این بشر می‌تواند به سراغ کشف علوم برود.

نصیری‌فرد یادآور شد: نباید از قرآن کریم بخواهیم که به ما دانش معماری و هنر بدهد بلکه قرآن کریم مسیر زندگی و تفکر ما را نسبت به مسائل تغییر می‌دهد.

انتهای پیام
captcha