هفت ویژه برنامه موزه فاطمی در ایام نوروز ۱۴۰۱
کد خبر: 4044283
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

هفت ویژه برنامه موزه فاطمی در ایام نوروز ۱۴۰۱

رئیس اداره موزه فاطمی با اشاره به افزایش ساعات بازدید موزه فاطمی در ایام نوروز 1401 گفت: اجرای مسابقه، اهدای متبرکات فاطمی و نمایش گنجواره‌های جدید از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای بازدید کنندگان در نوروز 1401 است.

حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه فاطمی به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه فاطمی طی سخنانی اظهار کرد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام نوروز ۱۴۰۱ هفت ویژه برنامه برای مخاطبان و علاقه‌مندان تدارک دیده است.

وی با بیان در ایام نوروز ۱۴۰۱ زمان بازدید به ۱۰ ساعت افزایش یافته است، گفت: ارائه خدمات به بازدیدکنندگان از ۸ صبح تا ۱۸ عصر به صورت یکسره در طول ایام نوروز انجام خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در هر ساعت از روز که به حرم بانوی کرامت مشرف شدند از این موزه بازدید کنند.

رئیس اداره موزه فاطمی ادامه داد: راهنمایان و روایان موزه به طور ویژه برای بازدیدکنندگان گروهی و گردشگران خارجی، در ایام نوروز با چیدمان جدید محتواگرای موزه فاطمی، تالار عترت و عبرت را با رویکرد «جهاد تبیین» و با هدف دانش افزایی و عبرت آموزی از آثار تاریخی، معرفی می‌کنند.

وی افزود: برگزاری «مسابقه میراث کریمه ۳» با استفاده‌های مجازی و سامانه مسابقات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، از عید باستانی نوروز تا عید اسلامی فطر با اهدای جوایز و متبرکات فاطمی از دیگر برنامه‌های موزه فاطمی در نوروز است.

مشکاتی با اشاره به برگزاری مسابقه «هفت سین موزه‌ای» در ایام نوروز در موزه آستان مقدس بانوی کرامت، گفت: این مسابقه ویژه بازدیدکنندگان موزه فاطمی است و بازدید کنندگان باید با معرفی سین‌های موزه‌ای در فضای مجازی در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز و هدایای فرهنگی و متبرکات فاطمی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای نوروز ۱۴۰۱، از گنجینه آثار تاریخی و فرهنگی و همچنین متبرکات اهداشده از سوی عتبات عالیات و اماکن مقدس عراق در تالار عترت موزه فاطمی رونمایی شده است.

رئیس اداره موزه فاطمی نمایش گنجواره فصلی «هفت سین موزه‌ای» را از دیگر ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ موزه فاطمی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه و گالری آثار خوشنویسی کارگاه هنری موزه فاطمی با امکان خرید یا سفارش آثار هنری از سوی بازدیدکنندگان موزه فاطمی از دیگر برنامه‌های موزه فاطم در این ایام است.

انتهای پیام
captcha