حضور 3 نفر از قم در مرحله نهایی رشته تفسیر مسابقات قرآن کریم اوقاف
کد خبر: 4021205
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

حضور 3 نفر از قم در مرحله نهایی رشته تفسیر مسابقات قرآن کریم اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سه نفر از قم با کسب حد نصاب لازم در مرحله استانی، در مرحله نهایی آزمون تفسیر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

سید محمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید محمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به آغاز مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از هفته آینده (29 آذر تا چهارم دی ماه) در تهران اظهار کرد: این مسابقات به صورت شفاهی و در رشته‌های مختلف همچون ترتیل و اذان و قرائت و دعاخوانی، حفظ کل و 20 جز قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات تفسیر قرآن هم در مرحله نهایی به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور با حضور حدود 200 نفر از کسانی که حد نصاب لازم در مرحله استانی را کسب کرده‌اند برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات تفسیر از ساعت 10 تا 11 روز پنجشنبه 25 آذرماه، عنوان کرد: متسابقین در این مرحله باید به 36 سوال تستی و چهار سوال تشریحی در مدت زمان یک ساعت پاسخ بدهند.

وی ادامه داد: در استان قم سه نفر از برادران حائز حد نصاب امتیاز لازم برای حضور در مرحله کشوری شده‌اند و بر این اساس فردا در محل اداره کل اوقاف استان قم حضور پیدا می‌کنند تا در مسابقه شرکت کنند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مسابقات به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق بازرسان سازمان اوقاف نظارت می‌شود، گفت: در واقع این آزمون هم جزئی از مسابقاتی است که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سوالات تفسیر از مفاهیم دو سوره مبارکه «نور» و «مومنون» طراحی شده است.

انتهای پیام
captcha