جشنواره مطبوعات دینی در ارتقای تولیدات رسانه‌های دینی مؤثر است
کد خبر: 4014593
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

جشنواره مطبوعات دینی در ارتقای تولیدات رسانه‌های دینی مؤثر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت تولیدهای رسانه‌های دینی داشته باشد، گفت: در این جشنواره به موضوع دین به‌صورت شاخص توجه شده و بهترین تیتر، بهترین گزارش، بهترین محتوا با موضوع دین مورد ارزیابی جدی قرار می‌گیرند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به میزبانی استان قم، اظهار کرد: با توجه به فعالیت مجموعه‌های گوناگون حوزوی و نهادهایی در همین راستا، چند سالی می‌شود که این دغدغه به‌وجود آمده که جشنواره‌ای با عنوان مطبوعات دینی به‌صورت ملی و به میزبانی قم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه قم در مقوله نشریه‌های دینی ظرفیت‌های فراوانی دارد، افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت تولیدات رسانه‌های دینی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: پس از پیشنهاد برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به‌صورت ملی و به میزبانی قم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در این استان وجود دارد با پیگیری‌های مستمر توانستیم به نتیجه برسیم.

حسینی کاشانی با اشاره به تأیید وزارتخانه مبنی بر برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به میزبانی قم، گفت: براساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده مقرر شد این جشنواره در سه محور برگزار شود که یک محور به بخش حرفه‌ای اختصاص دارد که شامل موضوع‌ها و شاخص‌های موجود در جشنواره‌های مطبوعات می شود.

وی با اشاره به وجه تمایز سایر جشنواره‌ها با جشنواره مطبوعات دینی، بیان کرد: در این جشنواره به موضوع دین به صورت شاخص توجه شده و بهترین تیتر، بهترین گزارش، بهترین محتوا با موضوع دین مورد ارزیابی جدی قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین اضافه کرد: هر اثری که با محتوای دین توسط خبرنگاران در عرصه‌های مختلف چه برخط و چه مکتوب منتشر شده باشد می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

حسینی کاشانی با اشاره به دیگر محور برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: نشریه‌هایی که به‌صورت ویژه در بخش دین فعالیت می‌کنند که معمولا این نشریه‌ها بیشتر شامل ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها می‌شود نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی  ادامه داد: مطبوعات دینی نیز قرار است سه نسخه از آخرین شمارگان نشریه‌های خود را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار بدهند تا بهترین نشریه‌های دینی معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه بخش دیگری از این جشنواره نیز به موضوع‌های مرتبط با دین اختصاص دارد که به‌صورت ویژه در نظر گرفته شده است، گفت: عفاف و حجاب، فرهنگ شهروندی و فرهنگ وقف از جمله موضوعات ویژه این جشنواره است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند به وضعیت نشریه‌های دینی کمک کرده و در ارتقای کیفیت موضوعات در نشریات دینی سراسر کشور مؤثر باشد، دستگاه‌های مختلفی مانند جامعة‌المصطفی، شهرداری، دفتر تبلیغات و چند نهاد دیگر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم در پایان از پیشنهاد برگزاری جشنواره بین‌المللی مطبوعات دینی خبر داد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جامعة‌المصطفی(ص) در قم امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال‌های بعد به‌صورت بین‌المللی نیز دنبال کنیم.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در فضای رسانه کشور طرح‌ریزی و اجرا، و پس از اعلام فراخوان در هشتم شهریورماه سال جاری، مورد استقبال اهالی رسانه از سراسر کشور قرار گرفت، به نحوی که مهلت آن تا فردا ۳۰ آبان‌ماه  تمدید شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ملی به سایت جشنواره به آدرس qom.pressfestival.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha