قطار جشنواره قرآنی ترنم وحی به قم رسید
کد خبر: 4008933
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

قطار جشنواره قرآنی ترنم وحی به قم رسید

دبیر دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی با بیان اینکه پس از برگزاری مرحله ابتدایی دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی در مشهد، در نهایت قطار مسابقات به ایستگاه قم رسید، گفت: مرحله دوم مسابقات به‌صورت سراسری از 12 تا 15 آبان‌ماه در استان قم و مرحله سوم و فینال هم در دی‌ماه سال جاری در کیش برگزار می‌شود.

حمید شاکر نژاد دبیر دومین جشنواره قرآنی ترنم وحیحمید شاکرنژاد، دبیر دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از برگزاری مرحله نیمه نهایی این دوره از جشنواره در قم خبر داد و بیان کرد: اولین دوره این جشنواره سال گذشته به‌صورت حضوری و با شرکت دو هزار و ۲۰۰ قاری نوجوان برگزار شد که جزیره کیش میزبان مرحله نهایی این مسابقات بود. امسال نیز این جشنواره با هدف توانمندسازی قاریان نوجوان در رشته‌های قرائت تقلیدی، تطبیقی، قرائت اذان و ابتهال برگزار می‌شود و علاوه بر آن، رشته‌های گروه تواشیح و سرود نیز به جشنواره امسال افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان رشته‌های گروه تواشیح، سرود و ابتهال به‌صورت مجازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین دوره جشنواره ترنم وحی به‌صورت منطقه‌ای در مشهد و قم برگزار می‌شود که مرحله اول این جشنواره در خراسان بزرگ برگزار شد و ۱۵ نفر به مرحله دوم و سراسری که به میزبانی قم برگزار می‌شود، معرفی شدند و سپس ۱۵ نفر هم از مرحله دوم به‌عنوان نفرات برتر به مرحله فینال، راه پیدا می‌کنند.

شاکرنژاد با اشاره به برگزاری مرحله ابتدایی این دوره از جشنواره در مشهد مقدس، اظهار کرد: مرحله ابتدایی این جشنواره میان سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه و به میزبانی هتل مدینةالرضا و با حضور ۱۵ نفر برگزیده مرحله منطقه‌ای این جشنواره برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مرحله ابتدایی در مشهد، در نهایت قطار مسابقات به ایستگاه قم رسید، گفت: مرحله دوم که به‌‌صورت سراسری است از 12 تا 15 آبان‌ماه در استان قم و مرحله سوم و فینال هم در دی‌ماه سال جاری در کیش برگزار می‌شود.

شاکرنژاد علت انتخاب جزیره کیش به‌عنوان محل برگزاری مرحله نهایی جشنواره ترنم وحی را اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در این جزیره مطرح کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی، محسن فخری‌زاده و شهید سلامت و امام‌جمعه موقت کیش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی سیدین، است.

دبیر دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی تصریح کرد: آيين افتتاحيه مرحله نیمه نهایی این دوره از جشنواره چهارشنبه، 12 آبان‌ماه، ساعت 18:30 در شبستان امام خمينی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود و حضور متسابقان در مراسم افتتاحیه اختياری است.

وی با اشاره به برگزاری دومین روز از جشنواره قرآنی ترنم وحی در روز پنج‌شنبه، 13 آبان‌ماه بیان کرد: مرحله مقدماتی این دوره از جشنواره در دومین روز مسابقات برگزار می‌شود و متسابقان رشته‌های قرائت اذان، قرائت تقلیدی و قرائت تطبیقی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شاکرنژاد افزود: با توجه به امتیازهای این دوره، از میان کلیه شرکت‌کنندگان مرحله نیمه نهایی این دوره از جشنواره به میزبانی شهر قم، 10 تا 15 نفر که موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند، به مرحله فینال این دوره از جشنواره راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله فینال این دوره در روز  جمعه، 14 آبان‌ماه، گفت: مرحله فینال این دوره از ساعت 9 صبح روز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در این مرحله متسابقان مرحله اول که در مشهد برگزار شد با منتخبان شهر قم به رقابت می‌پردازند؛ آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی در همان روز برگزار شده و به متسابقان این دوره لوح تقدیر اهدا می‌شود.

دبیر دومین دوره جشنواره قرآنی ترنم وحی یادآور شد: 10 نفر راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره به جزیره کیش اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha