ضرورت ورود حوزه‌های علمیه به حل مسائل جدید قضایی
کد خبر: 3984393
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد:

ضرورت ورود حوزه‌های علمیه به حل مسائل جدید قضایی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به گام‌های بلند دستگاه قضا برای حل مسائل جدید از مسیر شرع، از مراجع، علما و حوزه‌های علمیه خواست که قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی را در حل این مسائل نوظهور یاری دهند.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، امروز، 25 تیرماه در دیدار با آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی اظهار کرد: مسائل جدید ناشی از گسترش فضای مجازی یکی از مسائلی است که باب جدیدی در برابر دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضائیه گشوده است.

وی از مراجع، علما و حوزه‌های علمیه خواست که قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی را در حل این مسائل نوظهور یاری دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه برنامه‌های نظام اسلامی باید مبتنی بر موازین اسلامی باشد و این موضوع در قانون اساسی ما نیز تصریح شده است. در شرایط فعلی به‌طور ویژه نیاز است که مراقبت شود تا شیاطین و برخی روشنفکرنماها نتوانند با شیطنت انحرافی در این مسیر ایجاد کنند.

وی از امر قضا به‌ عنوان یکی از مسائل مهم حکومتی یاد کرد و ادامه داد: مردم توقع دارند که همه جهات و مسائل در دستگاه قضا مبتنی بر شرع و فقه اسلامی باشد. تا کنون گام‌های بلندی برداشته شده تا دستگاه قضا در مسیر شرع حرکت کند، اما لازم است با کار و همکاری حوزه و علما و ورود روحانیون به امر قضا، گام‌های بلندتری در این جهت برداشته شود.

محسنی‌اژه‌ای بر همین اساس از مراجع، علما و حوزه‌ها خواست درباره انطباق مسیر قضا بر مدار شرع تحقیق و مطالعه کنند و تمهیداتی نیز برای تربیت روحانیون فاضل و مستعد و دارای روحیه انقلابی برای ورود به دستگاه قضا داشته باشند.

انتهای پیام
captcha