ثبت نام ۴۵۰ دانشجوی قمی در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور/مهلت؛ ۱۴تیرماه
کد خبر: 3981124
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
در گفت‌وگو با ایکنا؛

ثبت نام ۴۵۰ دانشجوی قمی در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور/مهلت؛ ۱۴تیرماه

رییس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم از ثبت‌نام ۴۵۰ نفر سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام در جشنواره تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد.

ثبت نام ۴۵۰ دانشجوی قمی در جشنواره قرآن دانشجویان سراسر کشور/مهلت؛ ۱۴تیرماهمحمدعلی اسدتاش رییس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از فراخوان سی و ششمین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه مقرر، این جشنواره در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۹ رشته دیگر به جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور اضافه شده است، افزود: شرکت‌کنندگان مجموعا در ۴۰ رشته در ۹ بخش آوایی، معارفی، ادبی، پژوهشی، فناوری، نهج‌البلاغه، هنری، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اسدتاش با بیان اینکه تبلیغات گسترده در فضای مجازی و سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان OU انجام شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام در جشنواره تا ۱۴ تیرماه مهلت دارد.

وی با یادآوری این نکته که تاکنون۴۵۰ نفر در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: ۲۰۰ نفر در بخش آوایی، ۱۲۰ نفر معارفی، ۳۰ نفر هنری، ۱۰ نفر نوآفرینی، ۳۰ نفر ادبی،۲۰ نفر صحیفه سجادیه، ۲۰ نفر نهج البلاغه، ۱۵ نفر پژوهشی و ۵ نفر در بخش فناوری شرکت کرده‌اند.

رییس گروه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه قم با بیان اینکه ۲۸ تیرماه، آزمون کتبی رشته‌های معارفی و حفظ ۵ الی ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار می‌شود، تصریح کرد: این ۲ آزمون شامل۷ رشـته آشـنایی با احادیث، حفظ موضوعی، آشـنایی با ترجمه و تفسـیر، آشنایی با سیره معصومین، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، رشته‌های حفظ از بخش آوایی(حفظ کل،حفظ۵، ۱۰، ۲۰جزء و کل) و رشـته‌های معارفی از دو بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه (معارف نهج البلاغه و معارف صـحیفه سجادیه) می‌شود.

اسدتاش با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات مهرماه و مرحله ملی آن در بهمن یا اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز کرد: بخش‌ هنری شامل طراحی پوستر، معرّق و منّبت، خوشنویسی، فیلم کوتاه، تذهیب ، نقاشی و عکس می‌شود که کسب امتیاز ویژه در دروس آموزشی، اولویت در دریافت امکانات رفاهی، لوح تقدیر، تندیس و مدال افتخار، ثبت در سوابق علمی و فرهنگی و اهداء جوایز نفیس و ارزنده از مزایای شرکت در این بخش به شمار می‌رود.

وی از به کارگیری روش جالب و نوین در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات برگزاری این دوره از جشنواره قرآن و عترت خبر داد و گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص سی و ششمین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور از طریق اساتید دانشگاهی در کلاس‌های مجازی از شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی جشنواره امسال به شمار می‌رود.

اسدتاش اظهار کرد:  براساس رایزنی‌های انجام شده با مدیرگروه معارف دانشگاه قم مقرر شد، شرکت‌کنندگان این جشنواره به ازای کسب رتبه ممتاز در ۳ مرحله منطقه‌ای، کشوری و ملی ۲ امتیاز در دروس معارف توسط اساتید لحاظ می‌شود.

انتهای پیام
captcha