پیام قرآن تنها راه محو جاهلیت مدرن است
کد خبر: 3774381
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

پیام قرآن تنها راه محو جاهلیت مدرن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که پیام قرآن می‌تواند باعث از بین رفتن جاهلیت مدرن شود.

پیام قرآن تنها راه محو جاهلیت مدرن استبه گزارش ایکنا از قم، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، 30 آذرماه در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی درقم برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیا در حال تحول عظیم تمدنی و اعتقادی قرار دارد و به شدت تشنه معارف دینی است، گفت: در گذشته تمدن غرب و شرق کاری کردند که مردم و بسیاری از اندیشمندان مکاتب گرفتار نوعی سرگشتگی شوند.
 
مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه افزود: این نوع مکاتب سعی کردند مردم را با انواع فریب‌کاری نگه دارند،‌ ولی خودشان اعلام می‌کنند که دچار بن‌بست فکری و اعتقادی شدند و اینجا وظیفه حافظان قرآن و مبلغان قرآن بیش از گذشته مشخص می‌شود و می‌توانند این مکاتب را به دین دعوت کنند.
 
وی عنوان کرد: غربی‌ها علی‌رغم میلیاردها دلار برای اسلام‌ستیزی دنبال این بودند که جلوی نفوذ اسلام را بگیرند و حتی برای این هدف، گروه‌های تروریستی مانند داعش را راه‌اندازی کردند؛ ولی خدا نخواست این نور الهی خاموش شود.
 
مقدم‌فر گفت: در این بین نامه دوم رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی برای دعوت و مطالعه اسلام ناب بسیار اثر‌گذار بوده است و باعث ترویج اسلام ناب و شکست فتنه دشمنان شده است.
 
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که پیام قرآن می‌تواند باعث از بین رفتن جاهلیت مدرن شود، افزود: نور علم و قرآن است که می‌تواند نقش مهمی در پایان دادن به جاهلیت مدرن باشد و این نقش برعهده مبلغان قرآنی است.
 
مقدم‌فر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و دشمن همه برنامه‌ها را به‌کار گرفت تا به این چهلمین سال نرسد.
 
مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه با اشاره به رسالت مهم مبلغان قرآنی افزود: تحول در علوم اسلامی اولین وظیفه مبلغان قرآنی است،‌ باید مراقب باشیم که قرآن این پیام مهجوریت را تکرار نکند.
 
وی بیان کرد: رسالت دوم مبلغان قرآنی، ترویج سبک قرآنی است. امروز سه دهه است که دشمن سعی در تغییر سبک قرآنی دارد.
 
مشاوره فرهنگی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر جامعه گرفتار انواع زشتی‌ها شده چون از قرآن دور بوده است، گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات از گرفتاری‌ها است.

انتهای پیام

captcha