جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی «دختر آفتاب» برگزار می‌شود
کد خبر: 1439730
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
همزمان با دهه کرامت؛

جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی «دختر آفتاب» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی دختر آفتاب همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمد مصباحی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم امروز شنبه، 25 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(س) و روز ملی دختران اقدام  به برگزاری جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی با عنوان دختر آفتاب با محوریت انسان‌دوستی در دین اسلام و زندگی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) کرده است. تمام وبلاگ‌نویسان سراسر کشور با رعایت قوانین جشنواره می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی جلوه‌های انسان‌دوستی در دین اسلام و سیره اهل بیت(ع)، بانوی کرامت نگین شهر نور و زندگی حضرت معصومه(س) از تولد تا وفات را محور موضوعات دانست و گفت: حضرت معصومه(س) الگوی دختر مسلمان، حضرت معصومه(س) و سیره عملی زندگی ایشان، حضرت معصومه(س) و شناخت شأن و شخصیت، حضرت معصومه(س)  و بصیرت و ولایتمداری، حضرت معصومه(س) اسوه عفت و طهارت، حضرت معصومه(س) و زمینه‌سازی ظهور، حضرت معصومه(س) و نهضت علمی، حضرت معصومه(س)  در روایات و کتب، حضرت معصومه(س) در آئینه شعر، د‌ل‌نوشته‌ها و متون ادبی نیز از دیگر محورهای این مسابقه است.

به گفته مصباحی، معیارهای داوری شامل ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع مسابقه، درج حداقل پنج مطلب درباره موضوع فوق (در وبلاگ‌های شخصی) بروزرسانی مستمر و منظم، استفاده از قالب مناسب و گرافیک مرتبط (عکس و رنگ، فونت، اندازه، طرح و اسکریپ‌ها مرتبط با موضوع)، نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف و تولید محتوا با امتیاز ویژه، انتخاب عنوان و توضیح مناسب برای وبلاگ و مطالب مرتبط است ضمن اینکه وبلاگ‌ها هم به‌صورت گروهی و هم انفرادی قابل ارائه و مدیریت هستند و استفاده از آیات و روایات با درج منابع الزامی است، استفاده از مطالب سایر پایگاه‌های اینترنتی با ذکر منبع در وبلاگ بلامانع است و مطالب مرتبط با جشنواره باید با برچسب دختر آفتاب در وبلاگ مشخص شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: وبلاگ‌ها یا پایگاه‌های اینترنتی که از زمان شروع مسابقه (همزمان) ایجاد شده باشند دارای امتیاز ویژه در بخش داوری هستند، اما شرکت‌کنندگان می‌توانند وبلاگ‌های شخصی و حتی غیر مرتبط سابق خود را با رعایت قوانین درج شده در این مسابقه شرکت دهند.

وی با بیان اینکه ثبت نام وبلاگ‌ها از 15 مرداد آغاز می‌شود و تا 7 شهریور ادامه دارد، افزود: با توجه به مدت زمان حضور بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر قم که هفده روز بوده است، معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم، هفده هدیه به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره به برگزیدگان اهدا می‌کند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: به سه نفر کمک هزینه عتبات عالیات، به هشت نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به شش نفر کمک هزینه سفر به شهر قم اهدا می‌شود.

وی ابراز کرد: این جشنواره روز دوشنبه، 10 شهریور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

captcha