به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیتالله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار جمعی از خادمان آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) که روز گذشته، ۲۷ اردیبهشتماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه تبرک جستن و حاجت گرفتن از پرچم متبرک حرمهای اهل بیت(ع) ریشه قرآنی دارد، اظهار کرد: وقتی پیراهن یک پیامبرزاده چارهساز یک پیامبر میشود چطور پرچمی که بر فراز گنبد یک امام درخشیده است چارهسازی نکند.
وی برخط کردن مردم در قالب کاروان زیر سایه خورشید را یک کار اصیل دانست و گفت: انبیا هم کارشان همین بود که مردم را به خط کنند؛ بنابراین باید تأکید شما روی حضور مردم باشد، زیرا مردم نقش معجزهآسایی در همه حرکتهای ارزشی دارند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بودونبود مردم را بسیار تأثیرگذار دانست و بیان کرد: آستان قدس رضوی و آستانهای دیگر هرچه در زمینه همراهکردن مردم و خدمت به مردم کار کنند یک کار اصیل اسلامی و اهل بیتی را انجام دادهاند.
وی با بیان اینکه زیارت از راه دور نیاز به تبیین دارد، گفت: زیارت از راه دور در ذیل زیارت از نزدیک است؛ مانند نماز نافله که در ذیل نماز واجب است و اگر کسی نافله بخواند و نماز واجب نخواند کارش نهتنها ارزشی نیست؛ بلکه ضدارزش است.
سعیدی با بیان اینکه زیارت از راه دور باید زمینهساز و مبلغ و مکمل زیارت از نزدیک باشد، افزود: همه فعالیتهایی که در دهه کرامت انجام میشود ذیل این تکلیف الهی است که مودت و محبت اهل بیت و ذیالقربی پیامبر(ص) را ترویج کند.
وی با بیان اینکه خادمان باید معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع) زیاد کنند، افزود: در اذن دخول و زیارتنامه امام رضا(ع) میخوانیم که امام زنده هستند، ما را میبینند، صدای ما را میشنوند و سلام ما را پاسخ میدهند؛ بنابراین باید همواره خود را در محضر امام بدانیم.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه خدمت در حرمهای اهل بیت(ع) مستلزم آگاهی به معارف آنها است، گفت: خادمان در حقیقت سخنرانان دائمی حرمها هستند و زائران باید معارف و محاسن اهل بیت را در قیافه، رفتار و عمل شما ببینند.
انتهای پیام