راه بندگی خدا از مسیر معرفت امام می‌گذرد
کد خبر: 4208293
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
حجت‌الاسلام میرباقری:

راه بندگی خدا از مسیر معرفت امام می‌گذرد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه هر کسی در مسیر کسب معرفت الله قرار گیرد، قطعاً به آن دست خواهد یافت، گفت: حرکت در مسیر معرفت الله در همراهی با امام و عملیاتی‌سازی طرح و برنامه ایشان است؛ معرفت امام نقطه‌ای است که جناب حر را در ظهر عاشورا خدایی کرد، چراکه شناخت امام انسان را به شناخت ذات اقدس الهی مرهون می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، سخنران حرم بانوی کرامت در سخنرانی مراسم احیای شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهمیت شکر و سپاس ذات اقدس الهی در ایجاد رأفت قلوب مسلمین در شب‌های قدر گفت: استقبال وصف‌ناپذیر و حضور پرشور مردم در مراسم‌ معنوی احیا، شکست دشمن در دور کردن ملت از محور دین‌ و ایمان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بشارت‌ها را در کنار توبیخ‌ها مطرح کرده است، ادامه داد: خدای متعال در سوره ذاریات بعد از بیان فرازهایی می‌فرمایند من شما انسان‌ها را برای بندگی خدا خلق کرده‌ام؛ این نشان‌دهنده ظرفیت بزرگ انسان است.

میرباقری رهایی انسان از تمام کیدهای شیطانی را سرآغاز درک فرصت دنیا برای رسیدن به مقام بندگی و عبودیت خدا توصیف کرد و افزود: خداوند متعال بندگانش را نیافرید، الا اینکه به مقام معرفت الله برسند تا بتوانند حضرت حق را بشناسند و به مقام عبد نائل آیند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه شب قدر برای این است که عمل انسان برای رسیدن به خدا مضاعف شود، اظهار کرد: اگر کسی خدا را شناخت، عبد می‌شود و اگر معرفت و عبادت را درک کند، از پرستش غیر، رها و در مقابل غیر تواضع و خشوع نخواهد کرد. انسان باید دروازه دل را ببندد تا غیر خدا وارد قلبش که عرش الرحمن است نشود.

انسان با امام باشد مشمول «یغفر الذنوب» می‌‌شود

 وی با بیان اینکه راه رسیدن به خدای متعال در گرو پیدا کردن راه رسیدن به امام است، بیان کرد: معرفت امام نقطه‌ای است که جناب حر را در نزدیک ظهر عاشورا خدایی کرد. شناخت امام انسان را به شناخت ذات اقدس الهی مرهون می‌سازد.

میرباقری با بیان اینکه قلب انسان الهی سرشار از محبت امام است و هرکسی به امام برسد، به خدا می‌رسد، اظهار کرد: ذات اقدس الهی در سوره زمر بشارت بزرگی را مطرح می‌سازد و می‌فرماید: «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»؛ مأیوس‌سازی انسان توسط شیطان بدتر از به انحراف کشاندن است.

وی در ادامه به تبیین آیاتی از قرآن در رابطه‌ با رحمت بی‌نهایت ذات اقدس الهی پرداخت و تصریح کرد: راه بندگی خدا از مسیر معرفت امام می‌گذرد؛ اگر انسان با امام باشد مشمول «یغفر الذنوب» می‌شود؛ اگر کسی می‌خواهد خدا او را ببخشد باید به خدا برگردد و تسلیم ذات اقدس الهی شده خود را به خدا واگذارد و با طرح و برنامه خدا زندگی و از اولیاءالله تبعیت کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه به مقصد رساندن فرایض دینی در گرو معرفت و همراهی با امام است، ادامه داد: کسی که با امام راه نمی‌رود و همراه امام نیست، یک‌ دفعه می‌بینند فرصت تمام شده و در صف مقابل امام ایستاده است و این فرد حسرت از دست‌ رفتن فرصت‌ها را خواهد خورد.

سه بشارت صبر و پایداری در مسیر دین

میرباقری افزود: شب قدر، شبی است که انسان باید یک‌ قدم به امام نزدیک‌تر و معرفتش نسبت به امام بیشتر شده باشد؛ هرکسی در مسیر کسب معرفت الله قرار گیرد، قطعاً بدان دست خواهد یافت؛ حرکت در مسیر معرفت الله در همراهی با امام و عملیاتی‌سازی طرح و برنامه ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه در شب قدر بیش از شب‌های دیگر باید محور تلاش خود را در مسیر نزدیک‌ شدن به طرح صاحب‌الزمان(عج) قرار دهیم، ادامه داد: خداوند متعال به کسانی که در مسیر دین الهی صبر و پایداری می‌کنند، سه بشارت مهم سلامت، رحمت و هدایت را عنایت می‌فرماید.

میرباقری با اشاره به اینکه شب قدر، شب تقدیر الهی برای تمام عالمیان اشت، یادآور شد: تک‌تک ما تحت اشراف امام‌ زمان(عج) قرار داریم و تا فرصت هست باید خود را در مسیر معرفت امام که همان مسیر درک معرفت الله است، قرار دهیم، اگر فرصت بگذرد حسرت خواهیم خورد.

انتهای پیام
captcha