رحمت قرآن، بازسازی نفس انسانی به اوصاف متعالی است
کد خبر: 4193385
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
آیت‌الله سعیدی:

رحمت قرآن، بازسازی نفس انسانی به اوصاف متعالی است

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: رحمت قرآن نیز از نوع بازسازی و تزیین نفس انسانی به اوصاف متعالی است و هرچه مؤمنان بیشتر به قران و آموزه‌های آن تمسک کنند بیشتر از شفا و رحمت آن بهره‌مند خواند شد.

آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در آیین رونمایی قرآن کریم به خط جمعی از بانوان کتاب که امروز 21 دی‌ماه، در شبستان حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: بر اساس آیات قرآن، آنچه که از قرآن نازل شده است مایه شفاعت و رحمت است و جنبه برائتی هم دارد، برای کسانی که به مردم و خودشان و حکومت ظلم کردند نیز چیزی جز خسارت و زیان ندارند.

وی افزود: شفاعت بدان معنا که از رذائل اخلاقی پاک می‌شود و کسی که متوجه قرآن باشد و آن را باور می‌کند و به برکت قرآن شخصیت‍ش از رذائل اخلاقی پاک می‌شود، همچون عسل که در سوره نحل به آن اشاره شده، بدین صورت که خدا به زنبور عسل وحی کرده که از انواع گیاهان بردارد؛ و سپس با فراوری آن را به عسل تبدیل کند که برای بسیاری از بیماری‌ها درمان است، قرآن کریم نیز برای روابط انسانی مایع شفاعت می‌باشد و این شفاعت مایه تزیین نفس انسان به اوصاف نیکویی انسانی است.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: رحمت قرآن نیز از نوع بازسازی و تزیین نفس انسانی به اوصاف متعالی است و هرچه مؤمنان بیشتر به قران و آموزه‌های آن تمسک کنند بیشتر از شفا و رحمت آن بهره‌مند خواند شد.

سعیدی در پایان گفت: اثری که این بانوان با خط خود نوشته‌اند اثر مجاهدت‌های انقلاب و خون شهیدان است که به پای این نهضت ریختند تا قرآن کریم زنده بماند و همچنین این حاصل نگاه جمهوری اسلامی در ابعاد گوناگون به بانوان انقلاب است که هیچ‌گاه در گذشته این چنین نگاه و ارزشی برای بانوان در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی وجود نداشته است.

انتهای پیام
captcha