نخستین دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم در قم برگزار شد
کد خبر: 4187125
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
ویژه بانوان طلبه؛

نخستین دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم در قم برگزار شد

نخستین دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم ویژه طلاب حافظ قرآن در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، نخستین دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم ویژه طلاب حافظ قرآن، به همت اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه‌های علمیه خواهران در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) قم به مدت سه روز برگزار شد.

در این همایش پنجاه نفر از بانوان طلبه از همه استان‌ها حضور داشتند و در کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید معرفی شده از سوی جامعه قرآنی عصر شرکت کردند.

زینب بهجت پور، مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی به صورت آنلاین برای طلاب، بیان کرد: ۱۱۰ نفر از طلاب و مبلغان حافظ قرآن که از سوی استان‌ها معرفی شدند، در گام اول ارزیابی شده و بهترین‌ها برای دوره معرفی شدند. سپس آموزش مجازی به مدت ۳۰ ساعت برای آنان برگزار شد که در انتهای دوره، حدود ۵۰ نفر به دوره حضوری راه یافتند.

وی تصریح کرد: دوره حضوری به مدت سه روز از ۱۵ تا ۱۷ آذرماه به میزبانی مدرسه علمیه کریمه اهل بیت (ع) قم با تدریس اساتید مجرب و توانمند برگزار شد و امیدواریم این دوره، مقدمه آغاز حرکت‌های مبارک در استان‌های مختلف و کانون‌های نورالثقلین قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران باشد تا جمعیت حافظان قرآن را در کشور ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسینی، مدیر جامعه قرآنی عصر، نیز با اشاره به این دوره بیان کرد: دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن دوره منحصر به فردی در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم بود که این اقدام خلاقانه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد. در این دوره مبلغان با راهکار‌ها و روش‌های ترویج حفظ قرآن و تبلیغ قرآن آشنا شدند.

وی تصریح کرد: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی دارد و اگر بخواهیم در بین خانواده‌ها و اقشار مختلف، انگیزه و علاقه به حفظ قرآن بوجود بیاید و تقویت شود، باید نیرو‌های گفتمان‌سازی را تربیت کنیم که این دوره قدم موثری بود که امیدواریم ارتقا یابد و تکمیل شود.

انتهای پیام
captcha