مؤسسات قرآنی به آموزش قرآن در مدارس توجه کنند
کد خبر: 4185929
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

مؤسسات قرآنی به آموزش قرآن در مدارس توجه کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اعلام آمادگی نسبت به اینکه هر مؤسسه قرآنی مسئولیت آموزش تخصصی قرآن در یک مدرسه را بر عهده بگیرد، گفت: ما مکان و زمان در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌دهیم تا امورات قرآنی دانش‌آموزان را رصد و پیگیری کنند و به آنها به‌صورت تخصصی قرآن آموزش دهند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که امروز 13 آذرماه، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه یک دانش‌آموز در طول دوازده سال، ۴ ماه و ۲۰ روز آموزش قرآن می‌بیند، اظهار کرد: ما در استان قم ۸ دارالقرآن داریم که فعالیت‌های تکمیلی خارج از برنامه را انجام و دانش‌آموزان را در حیطه‌های تخصصی قرآن آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش‌وپرورش آموزش عمومی دانش‌آموزان است، افزود:، ولی در حیطه آموزش قرآن با تأسیس دارالقرآن‌ها به آموزش تکمیلی و تخصصی فوق‌برنامه هم ورود کرده‌ایم تا بتوانیم قدمی مؤثر در زمینه قرآن برداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در استان قم، گفت: ما اعلام آمادگی کردیم که مؤسسات قرآنی که در استان قم فعالیت دارند هر کدام مسئولیت کار تخصصی یک مدرسه را بر عهده بگیرند و ما هم‌مکان و زمان در اختیارشان قرار می‌دهیم تا امورات قرآنی دانش‌آموزان را رصد و پیگیری کنند و آموزش دهند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استان قم در مسابقات کشوری قرآن کریم رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند، گفت: فقط در مدارس استعداد‌های درخشان ۱۱ نفر از استان قم مقام اول تا سوم کشوری را کسب کردند و یک دوره معارفی بی‌نهایت شو هم امسال در مدارس استعداد‌های درخشان برگزار شد که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha