شرکت بیش از ۶۰۰ نوجوان پسر در دوره‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث
کد خبر: 4130128
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

شرکت بیش از ۶۰۰ نوجوان پسر در دوره‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث

در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ نوجوان و جوان پسر در دوره های معارفی مرکز قرآن و حدیث به صورت حضوری شرکت کردند.

قرائت قرآنبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، یکی از رسالت های مهم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت به عنوان یکی از قطب‌های معارفی و قرآنی کشور، ترویج سیره و معارف اهل بیت(ع) است که در همین راستا مرکز قرآن و حدیث دوره های معارفی مختلفی در عرصه های قرآنی، حدیثی، سبک زندگی اسلامی خداشناسی، خودشناسی، اعتقادی، مهدویت، فرزندپروری، همسرداری، سبک تغذیه اسلامی و دیگر رشته های مرتبط برای فراگیران برگزار می‌کند.

این دوره‌های معارفی بدون محدودیت سنی برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در قالب ترم‌های تحصیلی در فصول مختلف سال تعریف شده است که فراگیران و قرآن اموزان از سن هشت سال به صورت حضوری، غیر حضوری، آنلاین، آفلاین، مطالعاتی و تلفنی می‌توانند در این دوره‌های آموزشی و مهارتی از سراسر کشور شرکت کنند.

همزمان با سال ۱۴۰۱ در بخش معارف برادران، ۶۲۲ نوجوان و جوان پسر در این دوره‌ها حضور داشتند که از این تعداد ۲۰۰ نفر نوجوان و مابقی جوان و بزرگسال بودند.

دوره‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث همواره در طول چهار ترم تحصیلی شامل بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شود که در طول سالی که گذشت کلاس‌های معارفی برادران در طول سه ترم تحصیلی برگزار شد که شامل کلاس‌های مداحی، ترجمه مفاهیم، احکام شرعی و سیره اهل بیت(ع) می‌شود.

تعداد فراگیرانی که در بخش برادران در دوره‌های معارفی مرکز شرکت می‌کنند معمولا در هر ترم نزدیک به ۳۰۰ نفر است که در ترم تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و فراغت نوجوانان و جوانان بر تعداد شرکت کنندگان این دوره‌ها افزوده می‌شود.

همزمان با سال ۱۴۰۱ در بخش معارف برادران ۶۲۲ نوجوان و جوان در دوره‌های معارفی حضور داشتند که در ترم تابستان تعداد شرکت کنندگان نوجوان ۱۷۳ نفر و شرکت کنندگان جوان ۹۶ نفر، در ترم پاییز تعداد شرکت کنندگان نوجوان ۵۳ نفر و شرکت کنندگان جوان ۱۱۵ نفر و در ترم زمستان ۱۴۰۱ نیز تعداد شرکت کنندگان نوجوان ۵۴ نفر و تعداد شرکت کنندگان جوان ۱۳۱ نفر بود.

در مجموع در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ نوجوان پسر به صورت حضوری در دوره‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث حضور داشتند و مابقی شرکت کنندگان در دوره‌های معارفی واحد برادران را جوانان و افراد بزرگسال تشکیل می‌دادند.

یادآور می‌شود، دوره های معارفی مرکز پس از تعطیلات عید و همزمان با ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان سراسر کشور برای ثبت نام در دوره جامع مداحی مرکز قرآن و حدیث می‌توانند به صورت حضوری و مجازی به سایت مرکز قرآن و حدیث مراجعه کرده و در این دوره‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha