برگزاری دومین دوره «تربیت درمانگر چندبعدی معنوی»
کد خبر: 4101786
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

برگزاری دومین دوره «تربیت درمانگر چندبعدی معنوی»

دومین دوره تربیت درمانگر چندبعدی معنوی با تدریس استاد مسعود جان‌بزرگی در«مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده» پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شهر قم آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مذهب و معنویت عامل مهمی در انتقال ارزش‌ها، اعتقادات و اعمالی است که به جهان‌بینی فرد مربوط هستند.

برای بیشتر مراجعان به مشاوره، مذهب یا معنویت چهارچوب جامعی است برای زندگی که در گستره وسیعی از تجارب انسانی کاربرد دارد و ارزش غایی پایه به شمار می‌آید که براساس آن اهداف و برنامه‌های سلامتی انسان بنا می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها چنین مطرح است که معنویت نه تنها با دین افراد و ایمان آنها برای تعالی از واقعیت‌ها سروکار دارد، بلکه محور موضوعات جسمی، روانی و سلامتی است.

مشاوره و روان درمانگری، فرایند یاری‌رسانی به فردی که کمک می‌خواهد و به تنهایی از عهده حل مسائل خود برنمی آید، است. بعد معنوی و تعالی جویانه که به ظاهر موضوعی فرادرمانگرانه به نظر می رسد، خارج از مسئله، راه حل و فرایند کمک‌رسانی نیست و نمی‌توان معنویت را از مسئله فرد به راحتی جدا کرد، هرچند ممکن است در دایره ادراکی فرد ظاهر نشود.

تجربه‌های بالینی نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد هرگاه فرد از مشکل روانی خود بیرون می‌آید، به دنبال موضوعات معنوی می‌گردد و یا درمی‌یابد که اگر بعد معنوی‌اش فعال بود، مسیر دیگری در زندگی دنبال می‌کرد به نحوی که به مشکلات روان‌شناختی منجر نمی‌شد.

با توجه به اهمیت این موضوع در فرایند مشاوره و روان درمانی و لزوم توجه ویژه به عامل معنویت در ارائه خدمات روانشناختی به افراد، در همین راستا، «مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده» پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری دوره جدید تربیت درمانگر چندبعدی معنوی کرده است.

این دوره با تدریس مسعود جان بزرگی، هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مبدع رویکرد درمان چندبعدی معنوی خداسو در 20 جلسه روزهای یکشنبه از ساعت 14 تا 15.30 برگزار می شود که از 15 آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha