تکبر ریشه رذایل اخلاقی است
کد خبر: 4090685
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

تکبر ریشه رذایل اخلاقی است

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه تکبر ریشه رذایل اخلاقی و تواضع نیز ریشه تمام خوبی‌هاست، گفت: بسیاری از نزاع ها و جدال‌ها به‌خاطر خودبرتربینی و تکبر است که نتیجه‌ای جز اختلافات در جامعه ندارد.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌‎الاسلام والمسلمین فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامت، 17 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در ایام بسیار فرخنده و خجسته ماه ربیع‌الاول و در آستانه ولادت نبی گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) هستیم که باید تلاش کنیم سیره این دو بزرگوار را در زندگی خویش پیاده کنیم.

وی ادامه داد: شخصیت نبی گرامی اسلام آن چنان عظمت دارد که تمام عالم هستی محتاج نور ایشان هستند، چراکه فیض اول در عالم خلقت وجود نبی گرامی اسلام است. مقام محمود و شفاعت بزرگ فقط مختص به رسول خداست و در روز قیامت خداوند آنچنان اجازه شفاعت به حضرت خواهد داد که حضرت راضی شود.

فرحزاد با بیان اینکه عطوفت و مهربانی انسان‌ها نسبت به همدیگر از سیره نبی خداست، چراکه حضرت همواره هوای اصحاب و یاران خود را داشتند، اظهار کرد: انسان‌های متکبر همواره در خانه فقط دستور می‌دهند در حالی که سیره نبوی خلاف این مسئله است و رسول خدا در کارهای خانه کمک حال اهل و عیال بودند و خود را به‌عنوان خدمت‌گزار اهل و عیال می‌دیدند؛ آقایانی که فرزند کوچک در منزل دارند کمک حال همسر خود باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق(ع) خانه‌ای که نام رسول خدا در آن باشد آن خانه دارای برکت است، افزود: طبق روایت نزدیک‌ترین افراد به درگاه الهی انسان‌های متواضع و دورترین افراد از درگاه الهی کسانی هستند که اهل غرور و تکبر باشند. بهشت مکان استقرار انسان‌های فروتن و جهنم مکان اسکان انسان‌های متکبر است و کسانی که حتی به اندازه سر سوزنی تکبر داشته باشند اجازه ورود به بهشت را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تکبر ریشه تمام رذایل اخلاقی و تواضع نیز ریشه تمام خوبی‌هاست، یادآور شد: بسیاری از نزاع‌ها و جدال‌ها به‌خاطر خود‌برتربینی و تکبر است که نتیجه‌ای جز اختلافات در جامعه ندارد.

انتهای پیام
captcha