لزوم توجه به برون‌سپاری و جمع سپاری در شهرداری
کد خبر: 4089270
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

لزوم توجه به برون‌سپاری و جمع سپاری در شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر توجه به برون‌سپاری و جمع‌سپاری در شهرداری گفت: باوجود کارهای زیادی که در حوزه پارکینگ انجام‌شده اما شهرداری در این بخش باید اهتمام بیش‌تری داشته باشد.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم امروز 10 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بررسی تفریغ بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم در شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بررسی‌های لازم برای تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ در  ۲۰ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق انجام‌شده است.

وی از بررسی ۸۰۰ ردیف عمرانی در جلسات تخصصی تفریغ بودجه خبر داد و افزود: درمجموع در بخش عمرانی، درآمد و هزینه بیش از یک هزار ردیف با حضور کارشناسان متخصص شورا و شهرداری مورد بررسی قرارگرفته که سه ماه نیز طول کشیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باوجود تصویب کلیات تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱، در ۷ مورد تذکراتی داده شد و در این موضوع چندین محور با اهتمام بیشتری بر روی آن تأکید شد.

وی یکی از موارد مطرح‌شده در تفریغ بودجه را احداث پارکینگ اعلام کرد و گفت: باوجود کارهای زیادی که در حوزه پارکینگ انجام‌شده اما شورای اسلامی شهر قم در این حوزه انتظاراتی داشته و شهرداری در این بخش باید اهتمام بیش‌تری داشته باشد.

امراللهی ادامه داد: بعضی از ردیف‌های بودجه در حوزه هزینه در بخش جاری نیز موضوعاتی مطرح شد و مقرر شده است شهرداری مستندات و گزارش‌های بیش‌تری ارائه دهد؛ هم‌چنین در بخش سامانه جامع املاک نیز انتظار داریم این سامانه مستقل از سامانه‌های موجود تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ارائه گزارش در حوزه املاک را یکی از مطالبات شورا از شهرداری دانست و اضافه کرد: حوزه شهر هوشمند در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انتظار اعضای شورا در سال ۱۴۰۰ برآورده نشده و با توجه به تحقق ۲۱ درصدی در این بخش، تذکراتی داده شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که اعضای شورا به شهرداری مطرح کردند نسبت به برنامه‌های پنج‌ساله شهرداری بود که از شهرداری انتظار دارند برون‌سپاری و جمع‌سپاری اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: باید شهر قم در حوزه شهر هوشمند در کشور پیشرو بوده و کمبودها و خلأها در این بخش در کمترین زمان رفع شود و باوجود سرمایه‌گذاری و پیگیری‌هایی که شهرداری در این حوزه انجام داده اما هنوز به شرایط مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم.

امراللهی به پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از پروژه‌های عمرانی پیشرفت‌هایی که طبق برنامه باید داشته باشد را ندارد و مقرر شد تا پروژه‌ها در زمان کم‌تری به اتمام برسد و بر روی پروژه‌های هسته مرکزی اهتمام بیش‌تری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha