مرحوم استاد شهیدی‌پور چشمه جوشان معارف قرآن بود
کد خبر: 4083349
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
به‌ بهانه چهلمین روز آسمانی شدن خادم قرآن‌

مرحوم استاد شهیدی‌پور چشمه جوشان معارف قرآن بود

قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به شاخصه‌های مرحوم شهیدی‌پور بیان کرد: مرحوم شهیدی‌پور، چشمه جوشانی از معارف و اطلاعات قرآنی بودند که مفاهیم قرآنی و نکات ریز قرآن از او فوران می‌کرد؛ مرحوم شهیدی‌پور تمام عمر حتی یک ساعت هم از قرآن جدا نبودند.

علی علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریمحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پژوهشگر و استاد علوم و فنون قرائت قرآن، یکشنبه، ۲۳ مردادماه مصادف با ۱۶ محرم ۱۴۴۳ هجری قمری و پس از سال‌ها تحمل بیماری جان به جان‌ آفرین تسلیم کرد. پیکر ایشان ۲۴ مردادماه پس از تشییع و اقامه نماز در حرم مطهر بانوی کرامت در این آستان مقدس به خاک سپرده شد.

در همین راستا به‌ بهانه چهلمین روز آسمانی شدن خادم قرآن‌ علی علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مرحوم شهیدی‌پور استادی جامع در کار داوری قرآن، پژوهش قرآن، تاریخ قرآن، علوم قرآن، قرائت سبعه، تجوید قرآن و وقف و ابتدا بود.

وی افزود: مرحوم شهیدی‌پور نوعی دایرة‌المعارف و کتابخانه قرآنی بود که با بیش از 51 سال حضور فعال در عرصه قرآن و تلاش بی‌وقفه در زمینه حفظ و ترویج قرآن متقن‌ترین و محکم‌ترین نظریه قرآنی را می‌دادند.

قاری بين‌المللی گفت: استاد شهیدی‌پور از پایه‌گذاران سنت‌های آموزشی و تبلیغی در حوزه حفظ و قرائت قرآن بود و نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور داشت و در مباحث علمی پر تلاش و خستگی‌ناپذیر بودند 

علیزاده اظهار کرد: مرحوم شهیدی‌پور، چشمه جوشانی از معارف و اطلاعات قرآنی بودند که مفاهیم قرآنی و نکات ریز قرآن از او فوران می‌کرد؛ مرحوم شهیدی‌پور تمام عمر حتی یک ساعت هم از قرآن جدا نبودند.

وی بیان کرد: می‌توان با فراهم کردن زمینه کمک فکری به علاقه‌مندان به حوزه قرآنی، ترویج فعالیت‌های قرآنی، تشویق و مطرح کردن افراد شاخص در زمینه قرآن در مسیر مرحوم شهیدی‌پور گام برداشت.

علیزاده با اشاره به اینکه مرحوم شهیدی‌پور تمام علم و دانش و اندوخته‌های قرآنی خود را به‌ویژه در عرصه وقف و ابتداء که در آن سرآمد بودند، متواضعانه در اختیار شاگردانش قرار می‌داد، یادآور شد: ایشان پرسش‌های شاگردان را کامل و به شکلی کاربردی برای آن‌ها روان، ساده و شیوا بیان می‌کرد.

انتهای پیام
captcha