عطرافشانی مزار شهدای دهستان نیزار مدفون در آرامستان شیخان قم
کد خبر: 4079022
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

عطرافشانی مزار شهدای دهستان نیزار مدفون در آرامستان شیخان قم

مزار شهدای دهستان نیزار مدفون در آرامستان شیخان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر قم، امام جمعه سلفچگان و جمعی از خانواده های معظم شهدا و عموم مردم غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری یادواره جامع شهدای دهستان نیزار، در آستانه برگزاری دهمین یادواره 63 شهید از 21 روستای دهستان نیزار استان قم، آیین غبارروبی و عطرافشانی شهدای مدفون در آرامستان شیخان امروز 26 مردادماه برگزار شد که در این مراسم ماشاالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی شهر قم؛ حجت‌الاسلام مهدی غروی، امام جمعه سلفچگان؛ باقری فرمانده حوزه بسیج شهید عربی و اعضای ستاد یادواره شهدای دهستان نیزار حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد، از مقام شهیدان احمدی، احمد حسین‌زاده، ابوالفضل زندی، حسن محمدعلی بیگی ، شکرالله طاهری ، فرج الله ضیایی ، اسماعیل رضایی و منصور خراسانی تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام غروی، امام جمعه سلفچگان در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در ایام عزاداری اهل بیت(ع)، شاهد برگزاری یادواره شهدای دهستان نیزار به همت برادران مخلص و بسیجی این دهستان هستیم.

وی به اختصاص یک هفته برای برگزاری یادواره شهدای دهستان نیزار پرداخت و گفت: این یادواره در گذشته در یک روز برگزار می‌شد، اما امسال این مراسم در یک هفته برگزار می‌شود و شروع این مراسم با حضور بر مزار مطهر و نورانی شهدای دهستان است که برگزاری آیین غبارروبی و گلباران این مزارها موجب برکت برای جامعه است.

غروی با اشاره به حضور خانواده شهدا در این مراسم گفت: شهدا زنده هستند و وقتی بر مزار آنها حاضر می شویم، باید از آنها خواسته های مادی و معنوی داشته باشیم، چراکه آنها کریم هستند و در نزد خداوند جایگاه و آبرو دارند.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه یادواره جامع شهدای دهستان نیزار در آخرین جمعه ماه محرم چهارم شهریورماه، با حضور خانواده شهدا مسئولین کشوری و لشکری و مردم منطقه در امامزاده عبدالله(ع) قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha