استاد شهیدی‌پور در پیکره جامعه قرآنی بدون جانشین می‌ماند
کد خبر: 4078844
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

استاد شهیدی‌پور در پیکره جامعه قرآنی بدون جانشین می‌ماند

فعال قرآنی استان قم گفت: از دست دادن یک استاد تمام، عالم بزرگ و گرانقدر در حوزه علوم قرآنی به‌ویژه قرائت، وقف و ابتداء جبران‌ناپذیر است و تا سالیانی دور جای خالی ایشان در پیکره جامعه قرآنی خالی و بدون جانشین می‌ماند لذا شاگردان ایشان باید آموزه‌های قرآنی که نزد استاد فرا گرفته‌اند را با سایر فعالان این عرصه به اشتراک بگذارند.

مهدی علم‌خواه استاد و فعال قرآن کریممهدی علم‌خواه، فعال قرآنی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن ابراز تأسف از درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت قرآنی، بیان کرد: بنده در سال 65 با ایشان از جلسات قرآن کریم مرحوم عباس رنجبر از اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم قم، که در مسجد محمدیه برگزار می‌شد آشنا شدم، آن زمان نوجوان 13 ساله‌ای بودم و ایشان جوانی 29 ساله که در زمینه آموزش و یادگیری حافظه قوی و هوش بالایی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم شهیدی‌پور سالیان متمادی زندگی و عمر خود را خالصانه وقف قرآن کردند، افزود: چند بعدی بودن و انحصاری نبودن استاد شهیدی‌پور در یک رشته و صاحب سبک بودن در رشته‌‌های متعدد قرآنی ایشان را از سایرین متمایز می‌کند و به همین علت عنوان «دایره‌المعارف قرآنی» برازنده اوست.

علم‌خواه داشتن مهارت لبخند زدن و اخلاق قرآنی را از بارزترین ویژگی مرحوم شهیدی‌پور دانست و اظهار کرد: مرحوم شهیدی‌پور تمام علم و دانش و اندوخته‌های قرآنی خود را به‌ویژه در عرصه وقف و ابتداء که در آن سرآمد بودند، بدون منت و متواضعانه در طبق اخلاص در اختیار شاگردانش قرار می‌داد، به پرسش‌های شاگردان تک به تک و با صبر و حوصله پاسخ می‌داد و بدون پرسش شاگردان نیز مطالب را به طور کامل و جامع و به شکلی کاربردی برای آن‌ها روان، ساده و شیوا بیان می‌کرد.

وی ادامه داد: از دست دادن یک استاد تمام و عالم بزرگ و گرانقدر در حوزه علوم قرآنی به‌ویژه قرائت و وقف و ابتداء جبران‌ناپذیر است و تا سالیانی دور جای خالی ایشان در پیکره جامعه قرآنی خالی و بدون جانشین می‌ماند لذا شاگردان ایشان باید از آموزه‌های قرآنی که نزد استاد شهیدی‌پور فرا گرفته‌اند بهره لازم را ببرند و همچنین با سایر فعالان این عرصه نیز به اشتراک بگذارند.

علم‌خواه تصریح کرد: قاریانی که زیر نظر مرحوم شهیدی‌پور پرورش یافتند باید راه و مکتب ایشان را ادامه داده و آموزه‌ها و دانسته‌های قرآنی او را به نسل‌های بعدی انتقال بدهند علاوه بر آن، فراهم بودن بستر مناسبی برای رشد و پرورش شاگردان ایشان و تشویق و ترغیب آن‌ها در این مسیر توسط متولیان امر به‌ویژه تولیت‌های آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران امری انکارناپذیر است.

این استاد و فعال قرآنی بیان کرد: تعلیم و تربیت و استادپروری در حوزه علوم قرآنی به‌ویژه در عرصه حفظ و قرائت امری ضروری بر عهده متولیان امر و اساتید برجسته قرآنی است.

وی تصریح کرد: داشتن تعداد بسیاری استاد شاخص و برجسته در هر رشته از علوم قرآنی سبب کاهش آسیب‌های ناشی از سال‌ها بی‌بهره ماندن از حضور یکی از اساتید قرآنی خواهد شد همچنین هر چقدر تعداد اساتید در حوزه قرآن بیشتر باشد شاگردان بیشتری نیز در این عرصه رشد و پرورش پیدا می‌کنند که این امر روز به روز بر تعداد افراد جامعه قرآنی کشور می‌افزاید.

انتهای پیام
captcha