اتصال به بازار 1500 متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم
کد خبر: 4074028
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

اتصال به بازار 1500 متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم بیان کرد: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت نام اولیه بیش از یک‌هزار و800 نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک هزار و 500 نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قمیاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است که در فاز سوم این طرح در مرحله اتصال به بازار، قرار بر تحت پوشش قرار دادن بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر بود که در پایان سال گذشته این تعداد به بازار فروش متصل شدند و پرونده طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم بسته شد.

وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت نام اولیه بیش از یک‌هزار و 800 نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک هزار و 500 نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.

شریفی ضمن تشریح عملکرد جهاددانشگاهی واحد قم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی به‌دنبال نوآوری و شناسایی کسب‌وکارهای جدید و مداخلات توسعه‌ای از طریق اتصال به بازار و توانمندسازی است.

وی تصریح کرد: اشتغال امروز در کشور نیازمند بازیابی است، جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می‌تواند در این زمینه کمک کند و از ظرفیت های جهاددانشگاهی در این حوزه نیز استفاده می‌کنیم.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم یادآور شد: با وجود اتمام فاز سوم طرح توسعه مشاغل خانگی در قم، ارتباط ما با پیشران‌های این طرح در قالب برگزاری کمپین‌های تخصصی با محوریت مشاغل، ارائه رایگان مشاوره‌های شغلی و آموزش‌های کسب و کار هنوز به ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha