کسب رتبه نخست قم در ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 4018778
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

کسب رتبه نخست قم در ثبت‌نام جشنواره سراسری قرآن و عترت

استان قم با ثبت‌نام دو هزار و 965 نفر در این استان، رتبه نخست ثبت‌نام متقاضیان شرکت در چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور را کسب کرد.

قرآن

حجت‌الاسلام سیدحسین سجادی‌تبار، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مرحله شفاهی چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و خواهر در این استان، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش شفاهی، کتبی و هنری برگزار می‌شود که دو هزار و 965 نفر در استان قم برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک‌ هزار و 705 نفر در بخش شفاهی، 813 نفر در بخش کتبی و 447 متقاضی در بخش هنری شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: استان‌های اصفهان و فارس به ترتیب با ثبت‌نام یک‌ هزار و 632 و 700 متقاضی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته وی، در مجموع 15 هزار و 79 نفر از سراسر کشور در این دوره از جشنواره قرآن و عترت ثبت‌نام کردند که در استان قم به شش برگزیده هر بخش و در استان‌های دیگر به سه برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات بخش شفاهی این جشنواره به مدت یک هفته از 19 تا 26 آذرماه در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار می‌شود از اعطای گواهینامه سازمان دارالقرآن الکریم به برگزیدگان استانی این جشنواره خبر داد و گفت: برگزیدگان استانی هر رشته به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و خواهر با همکاری نهادهای حوزوی و سازمان دارالقرآن‌الکریم در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha