۳۵ موکب در حرم کریمه اهل‌بیت (س) برپا می‌شود
کد خبر: 4013218
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

۳۵ موکب در حرم کریمه اهل‌بیت (س) برپا می‌شود

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت از برپایی 35 موکب ایرانی و عراقی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام رحلت این بانوی با کرامت خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدی مدیر حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی طی سخنانی با بیان اینکه اطعام زائران و عزاداران اعتاب مقدس از سنت‌های حسنه دوستداران اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیز دوستداران اهل‌بیت(ع) از داخل و خارج ایران برای اطعام زائران و مجاوران در ایام میلاد و رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) و دیگر ایام عزاداری حضور پیدا کرده و این سنت حسنه را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنت اطعام در دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا کمرنگ‌تر برگزار شد، ادامه داد: امسال با توجه به شرایط بهتر کرونایی استقبال خوبی شده و ۳۵ موکب در مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برپا می‌شود که ۱۸ موکب از شهرهای مختلف عراق و ۱۷ موکب هم از شهرهای مختلف داخل کشور هستند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: برخی از موکب‌ها در شب و روز رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) و برخی هم از دو روز قبل از رحلت تا دو روز بعد از رحلت برپا خواهند بود و به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان این که برخی از مکان‌ها بین دو موکب مشترک است که یکی قبل از نماز و دیگری بعد از نماز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: توزیع میوه، میان وعده، چای و غذای گرم از جمله خدماتی است که در این موکب‌ها به زائران و مجاوران داده می‌شود.

عبدی افزود: به دلیل رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی تمامی موکب‌های داخل حرم مطهر فقط محل توزیع است و مراحل پخت و پز و بسته‌بندی غذا و میان وعده در خارج از حرم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به محل استقرار موکب‌های داخل حرم مطهر گفت: صحن جوادالائمه(ع)، صحن مسجد اعظم، میدان آستانه بین درب یک و دو حرم مطهر، صحن جامع پیامبر اعظم(ع) و خیابان شبستان از جمله محل‌های استقرار موکب‌ها خواهند بود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: دغدغه ما این است که اسکان زائران به صورت انفرادی و گروهی را ساماندهی کنیم و از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی برای این امر استفاده شود.

انتهای پیام
captcha