ارائه 20 مقاله در همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»
کد خبر: 4003880
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
21 و 22 مهرماه در قم انجام می‌شود؛

ارائه 20 مقاله در همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»

دبیر علمی همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» گفت: تاکنون 130 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این میان 20 مقاله به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی برای ارائه شفاهی در همایش از سوی اعضای کمیته علمی به‌صورت معقول، علمی و براساس تنوع مقالات و نگاه به محتوا انتخاب شده است و 50 مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ می‌شود.

مصطفی فضائلی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه مخاصمات مسلحانه باید از ابعاد مختلف به‌ویژه از منظر حقوقی بررسی شود، اظهار کرد: این همایش در چهار بخش «مخاصمات منطقه از منظر حقوق بین‌الملل و توسل به زور»، «تروریسم در منطقه و حقوق بین‌الملل»، «مخاصمات مسلحانه در منطقه از منظر حقوق بین‌الملل بشر و بشردوستانه» و «مخاصمات در منطقه از منظر حقوق بین‌الملل پس از جنگ» به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 130 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این میان 20 مقاله به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی برای ارائه شفاهی در همایش از سوی اعضای کمیته علمی به‌صورت معقول، علمی و براساس تنوع مقالات و نگاه به محتوا انتخاب شده است و 50 مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ می‌شود.

فضائلی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» در روز چهارشنبه، 21 مهرماه حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم، غلامعلی قاسمی، دبیر کمیته سیاست‌گذاری همایش و سیدقاسم زمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانان ویژه همایش هستند. همچنین در روز اختتامیه، 22 مهرماه محمدرضا ضیایی بیگدلی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی به بیان سخنانی می‌پردازد.

دبیر علمی همایش «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» با بیان اینکه این همایش به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود، یادآور شد: مکان برگزاری همایش در تالار شیخ مفید دانشگاه قم خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان با مراجعه به نشانی qom.ac.ir/ill می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha