بسیجیان پیشگام عمل به مطالبه رهبری در مورد طرح مواسات هستند
کد خبر: 4000864
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

بسیجیان پیشگام عمل به مطالبه رهبری در مورد طرح مواسات هستند

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق مواسات و کمک مؤمنانه در سطح جامعه، گفت: بسیجیان مثل همیشه پیشگام این ماجرا بودند و این بار هم افتخارآفرینی کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور، مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم در ویژه‌برنامه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که همزمان با اربعین حسینی در حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هفته پر افتخار گرامیداشت دفاع مقدس، فرصتی است برای نکوداشت یاد و نام بسیجیانی که در همه عرصه‌ها، وارد میدان شده‌اند و این نام افتخارآمیز را به‌عنوان مدال افتخاری برای خود به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به اقدام فداکارانه علی لندی، نوجوانی که با تقدیم جان خود، جان دو تن از همشهریانش را نجات داد، افزود: او در سن ۱۴ سالگی به همه ما نشان داد که می‌توان در همه حال، یک بسیجی بود و گام در میدان فداکاری و جهاد گذاشت.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم ضمن تسلیت درگذشت عالم برجسته مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی، بیان کرد: فداکاری در راه اسلام و قرآن و انقلاب، سن و سال نمی‌شناسد و آدمی در هر سنی می‌تواند برای خود افتخار بیافریند.

وی با اشاره به وجود مقبره ۱۱ شهید دوران دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امامزاده سیدعلی(ع)، گفت: پایگاه بسیج این بقعه متبرکه نیز به‌عنوان یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های استان قم، همواره در امور خیر و برنامه‌های اجتماعی پیشگام بوده است.

جمشیدپور ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) در روایتی به حضرت علی(ع) می‌فرمایند «سَيِّدُ الأَعمالِ ثَلاثُ خِصالٍ: إنصافُكَ النّاسَ مِن نَفسِكَ، و مُواساةُ الأَخِ فِي اللّه عزوجل، و ذِكرُ اللّه ِ تَبارَكَ و تَعالى عَلى كُلِّ حالٍ» سرآمد كارها، سه چيز است: انصاف داشتن با مردم، مواسات نسبت به برادر دينى، و همواره به ياد خداوند متعال بودن.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم تصریح کرد: انصاف در روابط مختلف انسانی تجلی می‌یابد، انصاف انسان نسبت به خود و نسبت به خداوند، انصاف نسبت به خانواده و جامع و همچنین انصاف دولت و حکومت نسبت به مردم؛ دومین مورد هم که مسئله مواسات است، در سیره اهل بیت(ع) به‌خوبی دیده می‌شود که آدمی باید همواره به فکر دیگران باشد.

وی اظهار کرد: در این دوره هم به برکت انقلاب اسلامی و با توصیه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، شاهد هستیم که مردم همگام با دولت و نهادهای عمومی و بسیجیان، وارد صحنه شده‌اند و از آنچه دارند برای دیگران هزینه می‌کنند.

جمشیدپور با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق مواسات و کمک مؤمنانه در سطح جامعه، بیان کرد: بسیجیان مثل همیشه پیشگام این ماجرا بودند و این بار هم افتخارآفرینی کردند.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم ادامه داد: گروه‌های جهادی در این عرصه وارد عمل شدند البته هنوز نیازهای بسیاری وجود دارد زیرا در شرایط کنونی، خانواده‌های بسیاری آسیب دیده‌اند و نیازمند کمک هستند.

وی با اشاره به معنای مواسات، گفت: این واژه یعنی آدمی دیگران را در اموال خود شریک بداند و این امر با انفاق و صدقه متفاوت است.

یادآور می‌شود، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به همت اداره اوقاف ناحیه یک و مرکز افق آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) با مشارکت پایگاه بسیج مستقر در این بقعه متبرکه و حوزه مقاومت ۳ و قرارگاه شهید عابدی برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه، ۱۴۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیریه تأمین و با کمک عوامل اجرایی بقعه متبرکه امامزاده سیدعلی(ع) و بسیجیان مشارکت‌کننده در طرح، بین نیازمندانی که پیش از این توسط مرکز افق شناسایی شده‌اند، توزیع شد.

انتهای پیام
captcha