برگزاری اختتامیه دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3992690
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۳

برگزاری اختتامیه دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س)

مسئول مدارس قرآنی حوزه علمیه گفت: اختتامیه دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم امروز دوم شهریورماه ساعت 17 و 45 دقیقه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سعید نریمانی مسئول برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم سه بخش داشته که در حال حاضر بخش دوم آن از 31 مرداد آغاز شده و اختتامیه امروز ساعت 17 و 45 دقیقه در حرم حضرت معصومه (س)، صحن صاحب الزمان(عج) سالن آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان این دوره 60 نفر بوده که همگی حافظ کل قرآن و از مدرسه جامعه الامام الامنتظر نجف آباد استان اصفهان می‌باشند؛ بخش اول دوره در نجف آباد و بخش دوم آن در قم برگزار شد.

نریمانی ادامه داد: این طلاب سه روز با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی مهمان قم بودند و در حرم حضرت معصومه (ص) در محضر اساتید بین‌المللی و مطرح در زمینه حفظ قرآن کریم آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه این دوره تنها مخصوص برادران بوده و طلاب شرکت‌کننده باید حافظ حداقل 10 جزء از قرآن کریم باشند، خاطر نشان کرد: طلاب برای شرکت در این دوره آزمون ورودی داده و در پایان نیز با برگزاری آزمونی کتبی مدرک مورد قبول حوزه علمیه و اوقاف به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

وی در رابطه با هدف برگزاری دوره توضیح داد: در حال حاضر در کشور ۵۵ مدرسه حفظ داریم و 14 مورد دیگر نیز در حال تأسیس است؛ همچنین قصد داریم در بقیه مدارس حوزه علمیه نیز واحد حفظ برقرار کنیم که همه این‌ها نیازمند مربی می‌باشند.

نریمانی اضافه کرد: تا ماه دیگر تعداد مربی‌های تربیت شده برای رشته حفظ به 400 مورد می‌رسد که این افراد حتی اگر در مسجد محله‌شان به پنج نفر آموزش حفظ قرآن کریم دهند، تعداد حافظان به دو هزار نفر می‌رسد که این برای ما بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha