لذت حفظ قرآن سختی‌ها را آسان می‌کند
کد خبر: 3915883
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
حافظ 63 ساله قرآن:

لذت حفظ قرآن سختی‌ها را آسان می‌کند

حافظ 63 ساله قرآن و مسن‌ترین شرکت‌کننده در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم تأکید کرد: حفظ قرآن لذت‌بخش است و انسان سختی‌های مسیر را به واسطه همین لذت فراموش می‌کند و نمی‎تواند مانع او شود.

لذت حفظ قرآن سختی‌ها را آسان می‌کندعلی سلیمی، حافظ 63 ساله قرآن کریم، شرکت‌کننده در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف  استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: من از کودکی به قرآن علاقه داشتم و در اواخر خدمت معلمی، شروع به حفظ کردم و هم اکنون کل قرآن را به لطف الهی حفظ هستم.

وی افزود: از سن 45 سالگی در طول چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شدم و چندین سال است که در مسابقات هم حضور دارم و با اینکه موفق به کسب رتبه نشده‌ام ولی از انتخاب راه قرآن نومید نیستم و احساس موفقیت دارم.

این حافظ قرآن تصریح کرد: اگر خواهان سعادت دنیا و آخرت هستیم باید راه قرآن و اهل بیت را برویم و هرگز از این مسیر خسته نشویم. اگر کسی هدف داشته باشد همه تلاش خود را هم به کار  می‌گیرد و بهانه‌تراشی نمی‌کند.

وی افزود: حفظ قرآن لذتبخش است و انسان سختی‌های مسیر را به واسطه همین لذت فراموش می‌کند و نمی‎تواند مانع او شود. قرآن مرا به سوی خود کشید و هدایت کرد و جاذبه آن تا امروز مرا در  این مسیر هدایت کرده است.

این معلم بازنشسته اضافه کرد: راه قرآن و اهل بیت مسیر دشوار ولی مستقیم است و شیاطین در طول مسیر انسان را وسوسه می‌کنند ولی انس با قرآن این موانع را برطرف می‌کند.

وی افزود: توصیه من به جوانان و نوجوانان آن است که عمرشان را که با سرعت در حال گذران است بیهوده و در فضای مجازی هدر ندهند و در راه کمال روحی خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha