دختری خردسال که حافظ قرآن شد / آرزوی دیدار رهبری را دارم
کد خبر: 3911026
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

دختری خردسال که حافظ قرآن شد / آرزوی دیدار رهبری را دارم

کوثر عاصم‌آبادی، دختر هفت ساله‌ای است که در این سن کم موفق شده تا در مدت یکسال حافظ کل قرآن شود و به جمع نخبگان قرآنی بپیوندد.

آرزوی ملاقات رهبری را دارمبه گزارش ایکنا، قبل از نزول قرآن وقتی به یکی از عرب‌های جاهلیت خبر دختردار شدن را می‌دادند چهره‌اش سیاه می‌شد، «وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ»(نحل/58) ولی بعد از نزول قرآن دختردار بودن افتخار شد: إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ. حال پس از ۱۴۰۰ سال دخترانی فرشته‌خو وجود دارند که قرآن را در قلب‌های با ظرفیتشان جا داده‌اند.
کوثر عاصم‌آبادی، یکی از گل‌های بوستان حفظ قرآن است؛ او ۷ سال سن دارد و مدت اقامتش در گلستان حفظ، یک سال بوده است؛ ورود به گلستان حفظ را از  بهار ۹۸ آغاز کرد و فارغ‌التحفیظی او هم در بهار ۹۹ و زیرنظر استادش، خانم نوراللهی اتفاق افتاده است.
او اولین و کوچک‌ترین حافظ این گلستان در برنامه‌ کلاس‌های تخصصی سازمان اوقاف قم است؛ نام طرحی که کوثر در آن حفظ خود را انجام داد: طرح تخصصی کاتبان وحی با همکاری سازمان اوقاف قم بوده و روش‌های پرورش این گل برای حافظ شدن هم شامل؛ نقاشی بعضی آیات و رنگ‌آمیزی کردن آیات با روشی خاص جهت ماندگاری بیشتر در حافظه است.
نوراللهی، استاد این طرح به ایکنا، گفت: طرح تخصصی کاتبان وحی برای اولین بار با روش‌های جدید حفظ برای سومین سال در حال برگزاری کلاس‌های حفظ است؛ کوثر هم یکی از قرآن‌آموزان این طرح است که رورانه 2 صفحه حفظ می‌کرد و حدودا روزی 4 ساعت در طول روز برای برنامه‌های حفظ و مرور در منزل وقت می‌گذاشت.
وی افزود: کوثر علاوه بر حفظ مسلط به شماره آیات، شماره صفحه و آیات موضوعی و مفاهیم بعضی آیات است؛ به دلیل انگیزه بالایی که کوثر به حفظ قرآن داشت و به علت علاقه و استعداد در نقاشی و رنگ‌آمیزی دقیقا برنامه‎های حفظی کوثر هم با استفاده از این علاقه صورت گرفت.
آرزوی ملاقات رهبری را دارم
وی اضافه کرد: نکته جالب اینکه کوثر خواندن و نوشتن را هم یاد گرفت و روزی دوصفحه حفظ را بعد از اینکه استاد در کلاس آموزش می‌داد با کمک قلم قرآنی خودش حفظ می‌کرد و مادر کوثر  از ایشان تحویل می‌گرفت؛ در مجموع، کوثر خیلی دختر شاد و با استعداد و به نظر بنده یکی از نخبه‌های قرانی است.
نوراللهی تاکید کرد: یکی از آرزوهای بزرگ کوثر این است که با معلم قرآنش به دیدار با مقام معظم رهبری بروند.
انتهای پیام
captcha