بودجه فرهنگی نداریم؛ ولنگاری فرهنگی داریم
کد خبر: 3904431
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
امام جمعه شهرستان پردیس:

بودجه فرهنگی نداریم؛ ولنگاری فرهنگی داریم

امام جمعه شهرستان پردیس، درد جامعه امروز را ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: بودجه برای فرهنگ نداریم، اما برای امور مختلف بودجه میلیاردی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس، امروز، 23 خرداد، در چهارمین هفته برگزاری نماز جمعه، پس از سفید شدن وضعیت کرونا در شهرستان پردیس، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مسجد الغدیر شهر پردیس، پیشاپیش با عرض تسلیت  شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های اهل بیت(ع) ایجاد وحدت میان مسلمان بود. بهترین ویژگی همین یکپارچی و همبستگی است که همه با هم باشیم و فعالیت‌ها یکپارچه باشد، زیرا دشمن می‌خواهد در جامعه اسلامی تفرقه بیندازد و وحدت بینمان نباشد.

وی با اشاره به برپایی مراسم عزاداری، افزود: امیدواریم با شروع مراسم در بومهن و پردیس برنامه‌ریزی خوبی انجام شود و همه تکایا به صورت متحد و یک پارچه، مراسم برگزار کنند تا اثرگذاری خوبی داشته باشد.

وی حدیثی از امام صادق(ع) نقل کرد و گفت: از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: «بنى امیه مردم را در فراگیرى ایمان آزاد گذاشتند اما به آنان اجازه ندادند شرک را یاد بگیرند تا اگر خواستند آنان را به شرک وادار کنند، متوجه نشوند».

وی با اشاره به کتاب «انسان 250 ساله» نوشته مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امویان می‌خواستند مردم در جهل و بی‌خبری باشند تا بتوانند با در جهل نگه داشتن، مردم را به هر سویی که خود می‌خواهند ببرند و ولنگاری فرهنگی را در جامعه توحیدی جایگزین کنند. امروزه می‌بینیم که عده‌ای از افراد به پخش صدای اذان از مسجد اعتراض می‌کنند اما نیمه شب به صدای لهو و لعب اعتراضی ندارند.

امام جمعه شهرستان پردیس با تأکید بر ضرورت حساسیت جامعه بر ولنگاری فرهنگی، گفت:  افراد مذهبی باید حساسیت و غیرت به این مسائل داشته باشند و بی‌توجه نباشند. نماز شب باید غیرت را بالا ببرد و نسبت به گناه، حساسیت ایجاد کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در کتاب نمونه‌های انسان ۲۵۰ ساله، می‌فرمایند، در انحطاط فکری کار را به جایی بردند که جایگاه نبوت را پایین بیاورند و فحشا و فساد در این جوامع زیاد اتفاق می‌افتد. درد جامعه امروز ما ولنگاری فرهنگی است، ما بودجه برای فرهنگ نداریم اما در امور مختلف بودجه میلیاردی خرج می‌شود و این درد امروز جامعه ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پیش از اینکه سیاسی باشد، ماهیت فرهنگی داشته است، گفت: امروز بهترین فرصت برای دشمن این است که ذائقه فرهنگی مردم را با استفاده از فضای مجازی به نفع خود تغییر دهد.

وی در پایان با تشکر از اقدامات و تلاش‌های فرهنگی ادارات شهرستان پردیس و همچنین بازدیدهای دوره‌ای فرمانداری این شهرستان از فعالیت تولیدکنندگان، گفت: برخی افراد خودفروخته در کشور حرف از امریکا می‌زنند، اما همانطور که با فرمایش امام خمینی(ره)، جهادسازندگی را راه انداختیم، با تلاش و مدیریت صحیح می‌توانیم جامعه را نیز بسازیم.

وی با اشاره به هفته جهادکشاورزی و تأکید امام خمینی(ره) در این زمینه، گفت: تلاش و فرمان امام(ره) در این زمینه برکات زیادی داشت و دنیا را متعجب کرد و نگاه دشمنان به ایران تغیر پیدا کرد؛ اما در سال ۷۹ این جهاد جوانمرگ شد، در صورتی که اگر ادامه پیدا می‌کرد امروز بسیار ارزشمند بود و نتایج خوبی داشت.

وی با تأکید بر احیای دوباره جهادسازندگی، گفت: امروزه میزان تورم بالاست؛ به ویژه امسال گرانی بازار خودرو و مسکن باعث شد افراد ضعیف به شدت آسیب ببینند و باندهای مافیایی فعالیت کنند. احتکار خودروها دلیلی بر وجود عدم نظارت هوشمند بود و امیدواریم این امر برای مردم تداعی نشود که دولت نظارت را در آخرین سال عمرش رها کرده است.

انتهای پیام
captcha