آقای امیرآبادی، چرا این‌قدر دیر؟
کد خبر: 3881082
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
تأملی بر اظهارات نماینده قم در مجلس؛

آقای امیرآبادی، چرا این‌قدر دیر؟

نماینده قم در مجلس با گذشت مدتی نسبتاً طولانی از ورود کرونا به قم، اقدام به افشاگری در این باره کرد و گفت: ۵۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری مرده‌اند و روزانه هم ۱۰ نفر می‌میرند.

آقای امیرآبادی؛ چرا اینقدر دیر؟

با گذشت بیش از دو هفته از ورود کرونا به قم احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز، دوشنبه، ۵ اسفندماه، در مجلس شورای اسلامی سخنانی در این زمینه مطرح کرد که ذکر چند نکته ضروری است.


بیشتر بخوانید:


  1. اظهارات وی نشان می‌دهد که ایشان، مدت‌ها قبل از ورود کرونا به قم مطلع بوده ولی به دلایلی از افشاگری در این زمینه و هشدارهای لازم خودداری کرده است که این مسئله با منطق و اخلاق مسئولیت سازگاری ندارد.

  2. ایشان تمامی قصورها را بر دوش دولت و وزیر بهداشت انداخته است در حالی که مردم در چنین شرایطی توقع و انتظار برخورد سیاسی با حوادث را ندارند و دنبال اقدامات فداکارانه مسئولان در حد توان آنان است؛ آقای امیرآبادی مدعی هستند که با وزیر بهداشت دعوا کرده‌اند و ایشان نپذیرفته در قم باشد؛ اگر چنین است چرا این مسئله را زودتر به مردم نگفتید تا فشار رسانه‌ای و افکار عمومی آنان را وادار به جدی‌تر گرفتن موضوع کند.

  3. افشاگری دیرهنگام ایشان سبب شده تا این تصور در اذهان به وجود آید که نمایندگان محترم قم از ابعاد فاجعه‌بار حادثه مطلع بوده‌اند ولی برای جلوگیری از کاهش شدید مشارکت مردمی در انتخابات دم فروبسته‌اند که ایشان و سایر نمایندگان باید توضیحات درخوری ارائه کنند زیرا مشارکت بیش از 40 درصدی مردم قم با وجود اطلاع آنان از کرونا بوده و اگر قبل از انتخابات هم اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت و بر رعایت جدی نکات بهداشتی تأکید می‌شد بعید بود دوستداران انقلاب و رهبری پای صندوق‌ها حاضر نشوند.

  4. ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است. مسئولان نباید عواقب برخی کوتاهی‌ها را به یکدیگر پاس دهند و به جای آن همکاری برای خروج از بحران را برگزینند؛ همچنین ارائه آمار دوگانه و تکذیب آن از سوی طرفین(یعنی مسئولان علوم پزشکی و نماینده قم) جز ایجاد وحشت در  میان مردم سودی ندارد همان طور که مخفی کردن آن عوایدی نخواهد داشت و به تعبیر روایات «النجاة فی الصدق» باید مطمح نظر همه قرار گیرد.

  5. اگر مسئولان پزشکی کشور حتی آمار را به میزان واقعی نگویند لزوماً در همه شرایط به معنای بی‌صداقتی آنان نیست؛ زیرا تاثیرات روانی چنین حوادثی غیرقابل انکار است.

یادداشت از علی فرج‌زاده

انتهای پیام
captcha