کد خبر: 4280051
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۹

استاد و مفسر قرآن کریم تجلیل شد

به‌مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت معلم، مراسم تجلیل از ابوالفضل بهرام‌پور، معلم و مفسر قرآن کریم به همت خبرگزاری ایکنا و جهاد دانشگاهی استان قم، برگزار شد.

تجلیل از معلم و مفسر قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به‌مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت معلم، مراسم تجلیل از معلم و استاد قرآن کریم با حضور رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، به همت خبرگزاری ایکنا و جهاددانشگاهی استان قم، امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در جهاددانشگاهی واحد قم برگزار شد.

در این مراسم، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی شعبه قم با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است، بیان کرد: یکی از فقرات موردنظر مقام معظم رهبری درباره این نهاد انقلابی آن است که «به جهاددانشگاهی امید دارم» و در راستای این سخن مقام معظم رهبری اقدام به فعالیت‌های قرآنی ویژه پیشکسوتان قرآنی استان کردیم.

وی، معلمان پرورش‌دهنده معانی بلند انسانیت در نهاد دانش‌آموزان هستند، افزود: ما در مسیر تمدن مبین و شکوفایی اسلامی هستیم و مهم‌ترین عامل در این مسیر نیروی انسانی است که در نظام تعلیم و تربیت به دست معلمین تربیت خواهد شد، از این رو مسئولیت معلمان بسیار سنگین و دارای جایگاه رفیعی هستند، چون تربیت نسل و آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

در ادامه نیز معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد قم بیان کرد: فرهنگ جامعه و ارزشمند بودن جامعه، در واقع در دستان معلم است. جامعه‌ای که بخواهد رشد کند، اول باید فرهنگ، معلم و ستاد آموزش و پرورش آن جامعه رشد کند.

حسینی افزود: نقش معلم نه تنها آموختن دانش و مهارت بلکه پرورش‌دهنده نگرش و ذهنیت درست نسبت به انسانیت اخلاق و معنویت در نهاد دانش‌آموزان است، نقشی که معلم در ذهن و دل دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان حک می‌کند تا روز‌های پایانی عمر هر فرد همراه با او خواهد بود که این امر، اهمیت و جایگاه معلمان را نشان می‌دهد و طبیعتاً همه ما موظف هستیم در راستای تکریم جایگاه معلم تلاش کنیم.

ابوالفضل بهرام‌پور، استاد و مفسر قرآن کریم گفت: معلمان قرآن باید بدانند قرآن را چگونه انتقال بدهند تا در جان دانش‌آموزان بنشیند. تا به امروز، تمام کتاب‌های آموزش قرآن کریم مدارس در همه مقاطع تحصیلی را مطالعه کرده و با صراحت اعلام می‌کنم موردقبول نیست، زیرا حجم وسیعی از مطالب به‌طور سطحی و در یک جا به دانش‌آموز منتقل می‌شود، بدون آنکه به عمق و تفسیر آن پرداخته و توجه شود.

وی افزود: اگر در مدارس، دانش‌آموزان با چشمان خود شاهد کمک‌های دلسوزانه معلم قرآن یا دینی باشند، ارتباطی عمیق برقرار خواهند کرد و مباحث کلاس درس این معلم را با جان دل درک می‌کنند؛ درواقع معلم دینی یا قرآن یک مدرسه قدرت حل مشکلات و میانجی‌گری میان دانش‌آموزان و مدیران را عهده‌دار شود؛ چنین رفتار‌هایی میزان مقبولیت وی نزد دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

بهرام‌پور بیان کرد: آموزگار باید اهل تقوا باشد و به گفته‌هایش عمل کند، فرقی نمی‌کند امام جماعت مسجدی است که قرار است قرآن آموزش بدهد یا معلم آموزش و پرورش، شرط اصلی کسوت و مقام آموزگار قرآن بودن، تقوا و جامه عمل پوشاندن گفته‌هاست؛ شرط دیگر آن است که با دانش‌آموزان دوست باشد تا بتواند بر آنان تأثیر بگذارد.

در پایان این مراسم، جهاددانشگاهی شعبه قم از زحمات ارزشمند قرآنی ابوالفضل بهرام‌پور، استاد و مفسر قرآن کریم قدردانی و تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha