مسجد باید از مهجوریت و محرومیت خارج شود
کد خبر: 4203918
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

مسجد باید از مهجوریت و محرومیت خارج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید کاری کنیم تا مسجد از مهجوریت و محرومیت از برنامه‌های در خور شأن مسجد خارج شود، گفت: مسجد در تراز انقلاب باید درب آن همیشه باز باشد، هنوز در خیلی از مساجد ما، اذان صبح پخش نمی‌شود و یا اصلا باز نیستند.

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 16 اسفندماه در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، این کانون‌ها را از جمله تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگرچه قبل از انقلاب هم جوانان و نوجوانان چنین رابطه‌‌ای با اهالی مساجد داشتند و بسیاری از قیام‌ها و حرکت‌های مردمی علیه حکومت منحوس پهلوی از مساجد آغاز شد اما کانون‌های مساجد امروز به صورت منسجم و سازماندهی شده در حال فعالیت هستند که یک پدیده مبارک است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد با چهار مجموعه ائمه جماعات، اهالی مساجد، هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج در ارتباط هستند، افزود: مسجد در تراز انقلاب باید درب آن همیشه باز باشد، هنوز در خیلی از مساجد ما، اذان صبح پخش نمی‌شود و یا اصلا باز نیستند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: باید کاری کنیم تا مسجد از مهجوریت و محرومیت از برنامه‌های در خور شأن مسجد خارج شود البته برخی مساجد خیلی فعال هستند و برنامه‌های خوبی دارند که باید به عنوان الگو به سایر مساجد معرفی شوند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اهمیت نقش محوری امام جماعت مسجد، تصریح کرد: کانون‌ها و مدیران کانون‌های مساجد باید رابطه‌ صمیمی، اخلاقی و معنوی خوبی با امامان مساجد برقرار کرده و دوست و یاور خوبی برای ارتقای جایگاه مسجد باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان، منبرها، قرائت قرآن، دعا و نیایش و شب‌های قدر و روابط اخلاقی با مردم از جمله ظرفیت‌هاست و لذا می‌توان از ماه مبارک رمضان برای ۱۱ ماه دیگر بهره گرفت و تلاش کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش شبکه‌های مجازی فاسد برای سیاه‌نمایی و مورد هجمه قرار دادن دانشمندان کشور، افزود: بعضی جوانان و نوجوانان ما چیزی از مسائل دین نمی‌دانند و لذا باید آنان را با این مسائل آشنا کرد از طرفی سفرهای تفریحی، معنوی و شادی‌آفرین برای آنان برنامه‌ریزی شود و در این سفرها حتما یک روحانی جوان، بانشاط و اهل فضل همراه باشد.

انتهای پیام
captcha