پایبندی به احکام دین نخستین اقدام عملی یک منتظر واقعی است
کد خبر: 4201315
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
آیت‌الله سعیدی:

پایبندی به احکام دین نخستین اقدام عملی یک منتظر واقعی است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ظهور امام‌زمان(عج) از کنار کعبه اعلام می‌شود، گفت: ظهور در راستای معرفی دین و توحید است، بنابراین اولین اقدام یک منتظر واقعی باید پایبندی به احکام دین باشد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار وحید اسکندری، مدیر سازمان حج و زیارت استان قم که روز گذشته، دوم اسفندماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و تبریک پیشاپیش سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: مسجدالحرام به لحاظ اهمیتی که دارد اولین نقطه‌ای که حضرت ولی‌عصر(عج) اعلام ظهور می‌کنند در کنار خانه کعبه است و قیام ایشان از آنجا شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی نعمت‌ها مانند قرآن را خداوند عنایت کرده و حفظ آن را هم بر عهده گرفته است، افزود: برخی از نعمت‌های خداوند این‌طور است که خداوند عطا کرده؛ ولی حفظش را به عهده مردم گذاشته است؛ مانند کعبه که از بهترین مکان‌ها بر روی زمین است و خداوند به‌وسیله حضرت ابراهیم(ع) ایجاد کرد؛ ولی حفظش را بر عهده مردم گذاشته است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کعبه برای همه مردم بنا شده و اختصاصی به مؤمنان و مسلمانان ندارد، گفت: همان‌طور که حضرت ابراهیم(ع) این خانه را مرکز توحید قرار دادند قیام امام‌ زمان(عج) نیز که برای معرفی دین و توحید است از این مسجد شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما منتظر ظهور هستیم، بیان کرد: باید انتظار خود را در عمل هم ثابت کنیم و اولین اقدام عملی یک منتظر واقعی این است که به احکام دین عمل کند و پایبند به همه دستورات خداوند باشد.

سعیدی با تأکید بر اینکه به برکت نظام اسلامی تعداد حاجیان واقعی زیاد شده است، گفت: بهترین حج، حجی است که با معرفت انجام شود و نتیجه‌اش پایبندی به احکام دین باشد؛ زیرا خیلی‌ها دور خانه خدا می‌چرخند؛ ولی افرادی که این طواف و مناسک را به خاطر خدا به جا آورند و بعد از آن هم پایبند به دستورات خداوند باشند کم هستند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال برگزاری حج ابراهیمی است و سازمان حج و زیارت تمام سختی‌ها را در این مسیر به دوش می‌کشد و مخلصانه برای رضای خدا کار می‌کند و بنده به سهم خودم از این دستگاه شریف تشکر می‌کنم.

در ادامه این دیدار وحید اسکندری، مدیر سازمان حج و زیارت استان قم با اشاره به اینکه حج و زیارت در تمام طول سال درگیر زیارت اربعین است و خدماتی را قبل، حین و بعد از ایام اربعین به زائران ارائه می‌دهد، گفت: به غیر از ایام اربعین هم سازمان حج و زیارت مسئولیت اعزام زائران به عتبات عالیات را انجام می‌دهد و سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر و امسال تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر را از طریق دفاتر زیارتی به عتبات عالیات اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه برای حج تمتع هم پارسال دو هزار و ۴۷۷ نفر از استان قم اعزام شدند و امسال هم به همین میزان اعزام خواهیم داشت، افزود: در خصوص حج عمره هم ثبت‌نام انجام شد؛ ولی به نتیجه نهایی نرسید و سازمان حج وجوه واریزی مردم را به حسابشان برگرداند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان قم گفت: سازمان حج و زیارت به دنبال این است که در صورت امکان و برداشته شدن موانع از سوی عربستان در ماه مبارک رمضان و شوال و بعد از آن تا پایان سال زائران بیت‌الله الحرام را برای انجام حج تمتع اعزام کند.

انتهای پیام
captcha