مقاومت فلسطین نتیجه مجاهدت‌های مکتب سردار سلیمانی است
کد خبر: 4191252
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
همرزم سردار سلیمانی:

مقاومت فلسطین نتیجه مجاهدت‌های مکتب سردار سلیمانی است

رضا مطهری با بیان اینکه محور مقاومت فلسطین که امروزه پدید آمده نتیجه مجاهدت‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی است، گفت: حرکت جهادی سردار سلیمانی به این گونه بود که ساعت و روز برای انجام کار نمی‌شناخت، یعنی هر گاه لازم بود کاری انجام دهد تا آن را انجام نمی‌داد به خانه برنمی‌گشت حتی اگر لازم بود سه ماه از خانه دور باشد.

حاج رضا مطهری، همرزم حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهندس المهدیبه گزارش ایکنا قم، رضا مطهری، همرزم شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در سومین اجلاسیه بین‌المللی مردان بی‌پایان که شب گذشته، 10 دی‌ماه به‌مناسبت چهارمین سالگرد سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: خط‌مشی حاج قاسم متفاوت بود، دفاع مقدس را یک مکتب تربیتی می‌دید و نگاهی متفاوت با دیگر فرماندهان داشت و هدفش کار تربیتی و کارآمد بود تا انسان‌هایی تربیت کند که بتوانند کار را پیش ببرند.

وی‌ افرود: حاج‌قاسم وقتی با خانواده شهدا صحبت می‌کرد و گوش می‌داد، گویی به صدای قاریان قرآن گوش می‌کرد و از صحبت‌های آنان آرامش می‌گرفت، ناگفته نماند که مکتب حاج قاسم سیاسی نیست بلکه انسان‌ساز است، چراکه در محور مقاومت فرماندهانی همانند همت و زین‌العابدین تربیت کرد.

مطهری با اشاره به اینکه راه حاج قاسم بعد از دفاع مقدس نیز ادامه دارد، اظهار کرد: سردار قاسم سلیمانی بعد از دفاع مقدس لباس رزم را از تن نیاورد و به شرق کشور رفت تا اشرار شرق کشور را از بین ببرد؛ رهبر معظم انقلاب بعد از جنگ، فرماندهی سپاه را به حاج قاسم داد تا به محور‌های مقاومت جان تازه‌ای دهد و همین کار را هم در عراق و سوریه و سایر جبهه‌ها انجام داد.

وی تصریح کرد: یکی از این محور‌های مقاومت یمن است که استکبار را به زانو درآورده و نگذاشته آمریکا ائتلاف دریایی تشکیل دهد؛ محور دیگر سوریه است که نه تنها در دفاع مقدس به ایران کمک کرد، بلکه امروزه امکان کمک به محور مقاومت فلسطین را نیز فراهم کرد که تمام این محور‌های به‌وجود آمده نتایج مجاهدت‌های مکتب حاج قاسم است.

مطهری افزود: دشمن سعی داشت بین ایران و عراق اختلاف بیندازد تا اینکه حشد‌الشعبی تشکیل شد و این محور مقاومت در عراق به‌وجود آمد که مردم دو کشور را به هم پیوند داد، اختلافی که رژیم بعثی و عراق هم به آن دامن زده بود.

وی با اشاره به اینکه عمل حماس در طوفان‌ الاقصی دنیا را متحیر کرد، چراکه استکبار را به زانو درآورد و ادعای آن‌ها را کم کرد، اظهار کرد: اسرائیل همیشه در نقطه تهاجم بود، اما در طوفان‌ الاقصی شکست بزرگی خورد تا جایی که می‌بینم وقتی حماس دو اسیر اسرائیلی را آزاد می‌کند، آن‌ها سوره عصر را به‌صورت زیبا قرائت می‌کنند. در مقابل این پیروزی اسرائیلی‌ها یک جنایت متقابل انجام دادند، آب و برق مردم غزه را قطع کردند و بیمارستان‌ها و مدارس آن‌ها را زدند و بعد از این ظلم‌ها ذهن مردم جهان باز شد تا جایی که بسیج مردم فرانسه و لندن گردهمایی برگزار می‌کنند.

مطهری در خصوص ویژگی‌های مکتب حاج قاسم بیان کرد: ایمان به خدا از ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی بود و همواره اعتقاد داشت که هر کس از خدا بترسد دنیا از او می‌ترسد، ولایی بودن از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود، او اعتقاد داشت هر کس رستگاری می‌خواهد به ولایت اعتقاد داشته باشد.

وی گفت: جهاد نفس و حرکت جهادی از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی و مکتبش بود، جهاد نفس به آن معنا که هیچ چیز از مال دنیا نداشت و اهمیتی به دنیا نمی‌داد در حالی که می‌توانست برای خود و اطرافیانش کاخ بسازد.

مطهری یادآور شد: حرکت جهادی سردار سلیمانی به این گونه بود که ساعت و روز برای انجام کار نمی‌شناخت، یعنی هر گاه لازم بود کاری انجام دهد تا آن را انجام نمی‌داد به خانه برنمی‌گشت حتی اگر لازم بود سه ماه از خانه دور باشد.

انتهای پیام
captcha