شهرک‌نشینان اراضی اشغالی سربازان صهیونیست هستند
کد خبر: 4174988
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
امام جمعه قم:

شهرک‌نشینان اراضی اشغالی سربازان صهیونیست هستند

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در سرزمین‌های اشغالی چیزی به نام مردم غیرنظامی و شهروند وجود ندارد و شهرک‌نشینان که به‌عنوان مردم اسرائیل معرفی می‌شوند شهروند نیستند، گفت: طوفان الاقصی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست و محکومیت تجاوز اسرائیل یک وظیفه اسلامی و الهی است.

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که 21 مهرماه، در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) باتوجه‌ به آیات سوره توبه، اظهار کرد: در آیات ۷۵ و ۷۶ این سوره خداوند می‌فرماید: «منافقانی که تعهد به پرداخت صدقات کرده بودند به‌محض اینکه وضع مالی‌شان خوب شد نه‌تنها در انفاق بخل ورزیدند؛ بلکه در اصل اعتقاد آن‌ها هم خلل وارد شد و سخنان کفرآمیزی را به زبان جاری کردند.»

 وی با تأکید بر اینکه خداوند در آیه ۷۷ این سوره می‌فرماید: «منافقان به کیفر نقض عهد خود با خداوند و اینکه همواره دروغ می‌گفتند نفاق را در دلشان نهادینه شده است»؛ گفت: اگر منافقان ارتباط خود با مؤمنان را قطع نمی‌کردند و به دستورات پیامبر(ص) عمل می‌کردند ممکن بود رذیله نفاق از دل آن‌ها بیرون رود؛ ولی، چون این کار را نکردند نفاق به‌قدری در دل آن‌ها رسوخ کرد که با نفس آن‌ها متحد شده و تا روزی که خدا را ملاقات کنند از دل آن‌ها بیرون نمی‌رود و به نفاق مزمن مبتلا شدند و دیگر قابل‌اصلاح نیستند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه در روایت است که منافق وقتی سخن می‌گوید دروغ می‌گوید، وقتی وعده می‌دهد خلف وعده می‌کند و اگر امانتی به او سپرده شود خیانت‌درامانت می‌کند، گفت: اگر مؤمنین به فکر معالجه بیماری‌های روحی خود نیفتند و بیماری‌های روحی مانند نفاق در وجودش بدخیم شوند دیگر قابل‌اصلاح نخواهد بود و تا قیامت با او خواهند بود.

شهرک‌نشینان اسرائیل شهروند نیستند

 وی در خطبه دوم به ثمر نشستن قیام مردم ما را به برکت تفکر انقلابی دانست و گفت: این کار سخت به‌وسیله ایمان و امید به وعده‌های الهی به ثمر نشست و یکی از پایه‌های امید، توکل به خدا و رعایت تقوای الهی است.

سعیدی اظهار کرد: مدت‌ها است که با تحریک و حمایت صهیونیست‌ها در بعضی کشور‌های اروپایی به بهانه آزادی بیان به قرآن اهانت می‌شود و مدت‌ها است به مسجدالاقصی اهانت می‌شود و این جسارت‌ها از چشم مردم مسلمان و فلسطینی‌ها مخفی نمی‌ماند و در برابر صهیونیست‌های متجاوز نمی‌توانند ساکت بنشینند.

 وی با بیان اینکه در سرزمین‌های اشغالی چیزی به نام مردم غیرنظامی و شهروند وجود ندارد تصریح کرد: شهرک‌نشینان که به‌عنوان مردم اسرائیل معرفی می‌شوند شهروند نیستند؛ بلکه از کشور‌های دیگر با وعده‌های پوچ به سرزمین فلسطین آورده شدند و از آن‌ها برای تشکیل کشوری جعلی و اشغال سرزمین‌های فلسطین استفاده شده است.

 امام‌ جمعه قم تأکید کرد: اسرائیل یک پادگان بزرگ است و آن‌هایی که تن به زندگی در پادگان می‌دهند شهروند نیستند؛ بلکه سرباز هستند و مقابله با آن‌ها مقابله با دشمن است.

 وی ادامه داد: صحنه‌هایی از به خاک و خون کشیده‌شدن مردم فلسطین که می‌بینیم و اینکه صهیونیست‌ها خانه‌هایشان را با خاک یکسان می‌کنند و مانند یزیدیان آب را به رویشان می‌بندند و از غذا و دارو محروم می‌کنند مدت‌ها است بر فلسطینیان اعمال می‌شود و این‌ها اوج درنده‌خویی خود را به نمایش گذاشته‌اند و آمریکا، انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی همواره نظاره‌گر این ظلم اشغالگران صهیونیست بوده و هستند.

 محکومیت تجاوز اسرائیل یک وظیفه الهی است

سعیدی با تصریح بر اینکه امروز جهان اسلام در معرض امتحان بزرگی است؛ محکومیت این تجاوز و حمایت از ارزش‌های دینی و اسامی را یک وظیفه اسلامی و الهی دانست و گفت: امروز پیروزی مردم فلسطین موجی از شادی و غرور را در میان مسلمانان سراسر عالم ایجاد کرده و هیبت پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی را شکست و اقتدار اسلام را به رخ کشید.

 وی با بیان اینکه ۱۵ مهر در تاریخ ماندگار شد، افزود: اسرائیل سال‌ها است که طعم چنین تحقیری را نچشیده بود و اگر این جنگ امروز هم به پایان برسد یک شکاف بزرگ در هیمنه اسرائیل محسوب می‌شود و حامیان صهیونیست‌ها بدانند که هیچ کاری برای نجات این متجاوزین غاصب نمی‌توانند انجام دهند.

 امام‌ جمعه قم با بیان اینکه امروز اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته و به فضل الهی و استقامت مردم فلسطین تا چند سال آینده کشوری به نام اسرائیل در جغرافیای عالم وجود نخواهد داشت، افزود: امروز راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم ما در سراسر کشور به شکرانه پیروزی مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیستی مشت محکمی بر دهان متجاوزین صهیونیست است.

سعیدی با اشاره به حضور مجاهد بزرگ شیخ ابراهیم زکزاکی به ایران ابراز کرد: ایشان به لطف انقلاب و امام خمینی(ره) مستبصر شد و تا کنون توانسته حدود ۲۰ میلیون از مردم کشور نیجریه و چند میلیون از سایر کشور‌های آفریقایی را به اسلام ناب محمدی دعوت و تربیت کند و همه این‌ها به برکت انقلاب اسلامی ایران، مکتب اهل‌بیت و هجرت و مجاهدت شخص ایشان و تقدیم چند شهید در این راه بوده است.

 وی با اشاره به زلزله مهیبی که در افغانستان اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی‌شدن بسیاری از افراد و خسارات زیادی به مردم مسلمان افغانستان شده است، گفت: ما ضمن تسلیت به مردم داغ‌دیده افغانستان همه مردم را به کمک به این برادران دینی دعوت می‌کنم و هلال‌احمر هم با تأسیس پایگاه‌هایی اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha