دستگاه‌های اجرایی موانع بازگشت زائران اربعین را برطرف کنند
کد خبر: 4166471
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
استاندار قم:

دستگاه‌های اجرایی موانع بازگشت زائران اربعین را برطرف کنند

سیدمحمد آقامیری گفت: معمولاً زائران امام حسین(ع) هنگام اعزام به عراق با توجه به شوقی که دارند موانع و سختی‌های مسیر آن‌ها را اذیت نمی‌کند، اما هنگام برگشت مسئله متفاوت است. دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان قم باید توجه داشته‌ باشند، تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار بگیرند تا زائران هنگام برگشت هیچ سختی و مانعی نداشته‌ باشند.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم، در جلسه ستاد اربعین استان قم که امروز، 11 شهریورماه در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین فرصت فرهنگی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: آن چیزی که باید موردنظرمان باشد این است که یاد امام حسین(ع) صرفاً برای ۱۰ روز و یا یکی دو ماه نیست بلکه کل سال است، لذا باید از این فرهنگ به‌درستی پاسداری کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی استان موظف هستند در طول سال نسبت به موضوع امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورا و اربعین اهتمام جدی‌تری داشته‌باشند، بیان کرد: مسائل فرهنگی از تأکیدات ما در مدیریت استان است‌. دستگاه‌های متولی در این حوزه باید برنامه‌های مختلفی را ارائه دهند و براین اساس ما نیز آن‌ها را همراهی می‌کنیم.

آقامیری با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها برای حل مشکلات زائران برای برگشت به استان اهتمام جدی داشته‌ باشند، گفت: معمولاً زائران امام حسین(ع) هنگام اعزام به عراق با توجه به شوقی که دارند موانع و سختی‌های مسیر آن‌ها را اذیت نمی‌کند، اما هنگام برگشت مسئله متفاوت است. دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته‌ باشند، تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار بگیرند تا زائران هنگام برگشت هیچ سختی و مانعی نداشته‌ باشند.

استاندار قم بر تشدید نظارت امنیتی تأکید و اظهار کرد: دشمن برای ضربه به نظام از هر راهی اقدام می‌کند. این موضوع باید مورد توجه بیشتر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی قرار گیرد تا تهدیدی امنیت زائران را به خطر نیندازد. 

آقامیری ضمن توصیه به شهرداری قم برای توجه ویژه به فضاسازی شهری در اربعین حسینی و مناسبت‌های مذهبی، گفت: فضاسازی معنوی در ورودی‌های شهر قم رضایت‌بخش نیست و از شهرداری می‌خواهیم اقدامات خود را در این حوزه افزایش بدهند. قم یک شهر مذهبی است و شهرداری به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که وقتی زائری وارد شهر می‌شود از همان بدو ورود فضاسازی در وی تأثیرگذار باشد.

آقامیری با بیان اینکه موکب‌های قمی در مناسبت‌های مختلف در قم برپا شوند، اظهار کرد: تقاضا داریم فعالیت موکب‌ها صرفاً مختص به نیمه‌شعبان و اربعین نباشد، در سال مناسبت‌های مذهبی بسیاری داریم که برای ما حائز اهمیت است و باید شاهد برپایی موکب‌ها در مراسمات مختلف در بلوار پیامبر اعظم(ص) باشیم‌.

وی در پایان گفت: از روزی که به‌عنوان سکاندار استان قم منصوب شده‌ام به تمامی مدیران کل اطلاع داده‌ام که اقدامات دستگاه‌ها الزاماً پیوست فرهنگی داشته باشد. ما نسبت به این موضوع حساس هستیم و توقع داریم مدیران کل به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام
captcha