هوشمندانه با نسل جدید برخورد کنیم
کد خبر: 4109926
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

هوشمندانه با نسل جدید برخورد کنیم

معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوع برخورد و ارتباط موثر با نسلی که در فضای مجازی به دنیا آمده بسیار مهم است، گفت: نسل جدید دارای قدرت حل مسئله و توان ارتباطی قوی بالایی هستند لذا در مقابل این نسل هوشمند باید هوشمندانه برخورد کرد.

نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ویژه کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس امروز، 5 دی‌ماه در محل خانه پیشگیری از آسیب‌ها در ناحیه چهار شیراز برگزار شد.

حسین حسن‌پور، معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس در این نشست با اشاره به اهمیت نوع برخورد با نسل جدید گفت: نوع برخورد و ارتباط موثر با نسلی که در فضای مجازی به دنیا آمده است و دارای خصوصیاتی مثل جامعه‌پذیر بودن، حق رأی داشتن، حریم خصوصی و داشتن پشتوانه زندگی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نسل جدید دارای قدرت حل مسئله و توان ارتباطی قوی بالایی هستند لذا در مقابل این نسل هوشمند باید هوشمندانه برخورد کرد.

معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: در دوران کرونایی دوری دوساله دانش‌آموزان از محیط مدارس و از طرفی در دسترس بودن انواع مواد مخدر، موجب شد تا شاهد افزایش آسیب‌هایی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشیم.

وی تصریح کرد: همسایگی با کشوری که تولیدکننده بیش از 90 درصد مواد مخدر جهان است باعث شده است تا آسیب‌هایی مانند اعتیاد، همسر آزاری، طلاق، خشونت و ...را در جامعه شاهد باشیم.

حسن‌پور اظهار کرد: شیطنت استکبار جهانی در تحریم نیازهای حیاتی کشور به جز مواد مخدر، اینترنت و ماهواره، نشان از اهداف دشمن در به انحراف کشاندن جوانان ما دارد، علی‌رغم کمبودها و مشکلات موجود با تلاش‌های صورت گرفته موفق به کاهش 10 درصدی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح یاریگران زندگی در راستای بالا بردن عزت نفس و استفاده از ظرفیت همسالان در رفع آسیب‌ها اجتماعی دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم، گفت: ارائه آموزش‌های متناسب ویژه والدین دانش‌آموزان پایه‌های ورودی به هر یک از مقاطع از جمله پایه‌های اول، هفتم و دهم موضوعی است که پیشنهاد می‌شود.

یادآور می‌شود، در این نشست یک روزه کارشناسان آسیب‌های اجتماعی در خصوص کانون یاریگران زندگی و راه‌های ارتقای عزت نفس و راهکارهای پیشگیری از آسیب‌ها بررسی شد.

انتهای پیام
captcha