دانش فنی جهاددانشگاهی تبدیل به محصول مورد نیاز مردم شود
کد خبر: 4070602
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

دانش فنی جهاددانشگاهی تبدیل به محصول مورد نیاز مردم شود

رئیس جهاددانشگاهی استان قم گفت: جهاددانشگاهی استان قم در زمینه باروری تمام تکنیک‌های لازم برای درمان ناباروری و دانش و فناوری آن را در اختیار دارد.

دیدار رییس جهاددانشگاهی قم با مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم در دیدار با نیما روحانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه که روز گذشته، 21 تیرماه برگزار شد، گفت: این باور در استان قم وجود دارد که جهاددانشگاهی استان قم پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه باروری و توسعه تکنیک‌های درمانی عارضه ناباروری داشته و دانش و فناوری آن را دارد و در حوزه فناروی و نوآوری باحمایت‌های لازم دانش و فناوری که در اختیار جهاد است باید تبدیل به محصولات درمانی در این زمینه شود و در خدمت مردم قرار بگیرد.

وی در ادامه جلسه به معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی پرداخت و افزود: جهاد یک نهاد عمومی غیر دولتی است و خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی قم بیان کرد: پروژه‌های فناوری و زیست فناورانه و ایده‌های زیادی در جهاددانشگاهی استان قم ایجاد می‌شود و به سمت تولید محصول و خدمت می‌رود که در صورت حمایت می‌تواند منجر به ارائه خدمات مناسب در حوزه سلامت به مردم شود.

نیما روحانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه نیز در این نشست گفت: جهادانشگاهی فناور، نوآور و دارای منابع انسانی با مهارت و دانش کافی است و آماده همکاری با این نهاد هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان صندوق پژوهش و فناوری کریمه، افزود: انواع طرح‌های فناورانه از اقصی نقاط کشور به صندوق ارجاع می‌شود و طرح‌ها در همه حوزه‌ها بررسی می‌شود و براساس نیاز‌های استان می‌توانیم حمایت کنیم و اتاق تمیز نقطه نیاز بسیاری از شرکت‌ها است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری کریمه یک صندوق نیمه دولتی است و سه سهامدار دولتی اعم از پارک علم و فناوری قم، دانشگاه قم و دانشگاه علوم پزشکی قم دارد.

در ادامه این نشست آذر شیخ‌الاسلامی، مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی گزارشی طرح‌های فناورانه که در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم در حال انجام است ارائه و چالش‌هایی که در مسیر پیشبرد این طرح با آن روبرو هستند را بیان کرد.

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد‌دانشگاهی استان قم نیز در این نشست در خصوص سابقه همکاری صندوق پژوهش و فناوری کریمه با مرکز نوآوری شکوفایی جهاددانشگاهی و حمایت‌هایی که از تیم‌های فناور این مرکز شد مطالبی را بیان کرد و نیز ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی استان قم را در زمینه‌های فناروی اطلاعات و زیست فناوری ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha