برگزاری مسابقه «هفت سین موزه‌ای» در ایام نوروز ۱۴۰۱
کد خبر: 4045974
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

برگزاری مسابقه «هفت سین موزه‌ای» در ایام نوروز ۱۴۰۱

رئیس اداره موزه فاطمی گفت: مسابقه هفت سین موزه‌ای ویژه بازدیدکنندگان موزه فاطمی در ایام نوروز 1401 به منظور معرفی آثار موزه حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ارتقای مهارت موزه گردی برگزار می‌شود.

موزه فاطمیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه فاطمی طی سخنانی اظهار کرد: موزه فاطمی حدود ۲۰ گونه شیء تاریخی و هنری دارد که با حرف «سین» آغاز می‌شود و در ایام نوروز از میان این اشیاء مسابقه‌ای با عنوان هفت سین موزه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: نحوه شرکت در مسابقه هفت سین موزه‌ای به این صورت است که در بدو ورود بازدیدکننده به موزه فاطمی، برگه مسابقه به وی ارائه می‌شود و بازدیدکننده باید نام و محل نمایش ۷ اثر موزه ای نمایش یافته در تالارهای موزه را که اول نامشان سین است در برگه پاسخ نامه نوشته و در صندوق ویژه‌ای بیندازند.

رئیس اداره موزه فاطمی ادامه داد: پس از پایان ایام نوروز، بین پاسخ نامه‌های موجود در صندوق مسابقه، قرعه‌کشی انجام می‌گیرد و به ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایا و متبرکات فاطمی ارسال خواهد شد.

وی گفت: ایجاد شور و نشاط در فضای بازدید موزه به ویژه برای کودکان و نوجوانان به علاوه اثرگذاری و ماندگاری بیشتر آثار موزه ای در ذهن بازدیدکنندگان و بازدید بهتر از اشیاء و آثار موزه ای از اهداف این مسابقه است.

مشکاتی افزود: این روش انتقال مطلب، شبیه آزمون کتاب باز است که شرکت‌کننده در مسابقه یا آزمون از رهگذر پاسخ به سوالات، اطلاعات و داده‌های مدنظر را فرا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای مخاطبان فضای مجازی موزه فاطمی، نیز ۷ پست ویژه برای معرفی بیش از ۷ گونه اثر موزه ای که نامشان با حرف «سین» آغاز می‌شود تولید و در صفحه اینستاگرام موزه فاطمی به نشانی haramqom_museum@ و در ایام نوروز منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha