استمرار گرانی‌ها در بازار مردم را به سختی و رنج انداخته‌ است
کد خبر: 4040219
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
امام جمعه قم:

استمرار گرانی‌ها در بازار مردم را به سختی و رنج انداخته‌ است

امام‌جمعه قم بیان کرد: با وجود تلاش‌های دولت برای بهبود اوضاع معیشتی مردم در این ایام، استمرار گرانی مردم را به‌ سختی و رنج انداخته و کماکان کالاهای اساسی با قیمت گران به دست مردم می‌رسد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

استمرار گرانی مردم را به سختی و رنج انداخته‌استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، امروز 13اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم درباره منافقین می‌فرماید:«دروغ می‌گویند و برای توجیه گناه خود قسم دروغ می‌خورند».

وی با بیان اینکه کسانی که قسم دروغ می‌گویند چراغ خانه خود را خاموش کرده و به فلاکت می‌رسند، افزود: در هر جامعه‌ای منافقین فرصت‌طلب همواره وجود داشتند و در لحظات پیروزی خود را نخستین جهادکننده و برترین مبارز و دلسوزترین افراد معرفی کرده تا بی‌زحمت از ثمرات پیروزی دیگران بهره ببرند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: اهل تقوا سعی می‌کنند روز آن‌ها مثل یکدیگر نباشد، رسول خدا به این نکته ما را توجه می‌دهند که زندگی عرصه حرکت و تعالی است و هرکسی در هر روز باید مسیری را در این عرصه طی کرده و اگر هرکسی امروزش مثل دیروز باشد خسارت کرده است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ماه باخیر و برکت شعبان فرارسید، امام رضا(ع) فرمودند:«پیامبر(ص) در ماه شعبان روزه فراوان می‌گرفتند، شعبان ماه با خیر و برکت است و صلوات و مناجات شعبانیه در این ماه موردتوجه است.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین(ع) تصریح کرد: این روز به نام پاسدار نام‌گذاری شده و سردار شهید سلیمانی یکی از شاگردان مکتب اباعبدالله(ع) است و این روز را به پاسداران عزیز تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: چهارم شعبان روز ولادت حضرت عباس(ع) است که امام سجاد(ع)در شأن ایشان فرمودند:« برای حضرت عباس(ع) در پیشگاه خداوند منزلتی است که تمام شهدا در روز قیامت بر ایشان غبطه می‌خورند.» و این روز نیز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز جانباز نامیده شده است؛ این روز را باید به همه جانبازان به ویژه مقام معظم رهبری تبریک گفت و همچنین پنجم شعبان میلاد حضرت سجاد(ع) است که این روز را هم به مؤمنان تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی روز مبعث پیامبر(ص) یکی از مهم‌ترین شعارها و جهت‌گیری‌های پیامبر(ص) را مقابله با جاهلیت دانست، افزود: ایشان تصریح کردند که این جاهلیت امروز هم وجود دارد و تمام مؤلفه‌های جاهلیت عصر پیامبر(ص) در جاهلیت امروز غرب نیز مشاهده می‎‌شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما باز تولید مبعث پیامبر(ص) است که در این عصر اتفاق افتاد، افزود: امام راحل توانستند بر اساس تعالیم اسلام، آموزه‌های بعثت، پیام غدیر و نهضت درس‌آموز عاشورا، اسلام ناب را بازتولید کنند و ظرفیت مرجعیت شیعی در عصر غیبت را تبدیل به انقلاب اسلامی کنند.

وی ادامه داد: اراده امت مسلمان ایران در مسیر اراده الهی قرار گرفت و این افراد از پیامبر(ص) الهام گرفتند تا خورشید تابناک اسلام ناب محمدی بعد از ۱۴۰۰ سال در ایران اسلامی طلوع کرد و بر اساس پیام عاشورا و جان‌فشانی مردم نظریه ولایت فقیه عینیت پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امتداد انقلاب انبیا است، گفت: نهضت پیامبر(ص) فرا زمانی و فرا مکانی است و تا ظهور منجی عالم بشریت این نهضت و انقلاب ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز مبعث بر پیوستگی دین اسلام با عرصه سیاست تأکید کرد و نقطه اوج نهضت پیامبر(ص) را تشکیل حکومت نبوی دانست که یکی از اهداف آن مبارزه با جاهلیتی بود که امروز هم دنیا با شکل جدید آن روبرو است.

سعیدی با بیان اینکه جاهلیت امروز برای فروش سلاح‌های خود جنگ‌های ملی و منطقه‌ای را به راه می‌اندازد، افزود: جاهلیت جدید و نظام سلطه تولیدکننده بحران است و برای حیات خود مافیای ثروت، قدرت، شهوت و جنایت ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه راه پایان بخشیدن به این جاهلیت این است که مدیریت جهان به دست انسان صالح بیفتد و نظم جهانی بر اساس قانون الهی شکل بگیرد، افزود: تکلیف امروز ما این است که برای رسیدن به حکومت صالحان بر زمین تلاش و جهاد کنیم.

امام‌جمعه قم یادآور شد: با وجود تلاش‌های دولت برای بهبود اوضاع معیشتی مردم در این ایام، استمرار گرانی مردم را به‌ سختی و رنج انداخته و کماکان کالاهای اساسی با قیمت گران به دست مردم می‌رسد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha