همایش بین‌المللی «بانوی مهر» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4028996
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

همایش بین‌المللی «بانوی مهر» در قم برگزار می‌شود

مسئول کمیته علمی همایش بین‌المللی «بانوی مهر» از برگزاری این همایش به‌ همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در قم خبر داد.

نشست خبری همایش بین‌المللی بانوی مهربه گزارش ایکنا از قم، طیبی، مسئول کمیته علمی همایش بین‌المللی «بانوی مهر» در نشست خبری این همایش که امروز، ۲۶ دی‌ماه در دانشکده اصول‌الدین قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت سالروز شهادت ام‌البنین(س)، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این همایش، آشنا کردن زنان متفکر و نخبه با یکدیگر و ایجاد تفاهم بیشتر آنان در راستای به‌کارگیری سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و ترویج سبک زندگی فاطمی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی که هدف متعالی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: معرفی و تبیین الگوی سوم زن و خانواده به‌عنوان الگوی معیار، الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجهه با چالش‌های امروزی، نقص مقاومت و بیداری زن فاطمی در ایجاد تمدن اسلامی، تأثیر انحراف از الگوی فاطمی در انحطاط تمدن‌ها، بررسی تطبیقی نقش زنان تمدن‌ساز در جوامع اسلامی و چگونگی حضور زنان تمدن‌ساز در فضای مجازی از محورهای این همایش است.

طیبی با بیان اینکه برگزاری سه کمیسیون تخصصی نقش زن، زن در عرصه فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این همایش است، افزود: ارسال آثار و مقالات به دبیرخانه این همایش تا ۲۸ دی‌ماه تمدید شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان فعال مسلمان در قالب این همایش خبر داد و افزود: تجلیل از پنج زن نخبه، فعال و موفق از دیگر برنامه‌های این همایش است.

طیبی با بیان اینکه سخنرانی ۱۵ تن از اساتید و پژوهشگران از ۹ کشور در این همایش تدارک دیده شده است، یادآور شد: بیش از ۸۳۰ اثر تاکنون به دبیرخانه همایش ارسال شده است که بیش از ۷۵۰ اثر داخلی و مابقی از پژوهشگران سایر کشورهاست.

یادآور می‌شود، پنجمین همایش بین‌المللی «بانوی مهر» به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان، دوم بهمن‌ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha