شرکت 282 حافظ قمی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم
کد خبر: 3972909
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

شرکت 282 حافظ قمی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم خبر داد.

شرکت 282 حافظ قمی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریمحجت‌الاسلام سیدحسین سجادی‌تبار، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: شانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، روز جمعه، 31 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.

وی گفت: 398 داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد 282 نفر در جلسه آزمون کتبی شرکت کردند. 123 نفر از این تعداد را آقایان و 159 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه این آزمون در سه سطح حفظ 10، 20 و 30 جزء برگزار شد، افزود: در حفظ 10 جزء 14 مرد و 34 زن، حفظ 20 جزء 9 مرد و 16 زن و حفظ 30 جزء، 100 مرد و 109 زن شرکت کردند.

به گفته وی، در سال گذشته 230 حافظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کردند.

سجادی‌تبار افزایش تعداد داوطلبان شرکت در این آزمون را قابل قبول دانست و تأکید کرد: استان قم از نظر تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به جمعیت استان، در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم در پنج سالن بزرگ و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و علاوه بر تب‌سنجی داوطلبان، استفاده از ماسک نیز برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی بود.

انتهای پیام
captcha