ترور یک عالم مسلمان دیگر در کنگو
کد خبر: 3972675
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

ترور یک عالم مسلمان دیگر در کنگو

منابع خبری از ترور یک روحانی مسلمان در جمهوری دمکراتیک کنگو به وسیله گلوله خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایلاف، منابع خبری اعلام کردند که یک روحانی مسلمان در منطقه بنی واقع در شرق  کشور آفریقایی کنگو، شامگاه سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه به ضرب گلوله به قتل رسید.

این دومین ترور ثبت شده در این منطقه از ابتدای ماه می میلادی تاکنون است که به جماعت «الاسلامیه» که از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون جنایات متعددی علیه شهروندان این کشور مرتکب شده، نسبت داده شده است.

«دونات کیبوانا» مسئول منطقه بنی در این باره گفت: شیخ موسی جمالی شامگاه سه‌شنبه پس از نماز عشا به وسیله یک فرد ناشناس به ضرب گلوله به قتل رسید و فرد مهاجم پس از این اقدام متواری شد.

شبه مصطفی ماچونگالی، نماینده جمعیت اسلامی کنگو در شهر بنی نیز گفت که این عالم مسلمان پس از بازگشت از نماز عشا هدف گلوله قرار گرفت.

موسی جمالی امام جماعت مسجدی بود که در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بنی و در نزدیکی فرودگاه این شهر قرار دارد و پایگاه اصلی نمایندگی سازمان ملل متحد (مونوسکو) در منطقه است.

در اول ماه می جاری نیز شبه علی امینی، امام جماعت مسجد بزرگ این شهر در شرایط مشابه به قتل رسید.

گفتنی است از نوامبر ۲۰۱۹ میلادی تاکنون بیش از هزار شهروند منطقه بنی کشته شده‌اند. مقامات کنگو عامل این کشتارها را نیروهای دمکراتیک هم‌پیمان اعلام کرده‌اند. این نیروها یک سازمان متشکل از ۱۲۲ گروه مسلح هستند که در سال ۱۹۵۵ از اوگاندا به کنگو آمده‌اند و در شرق کنگو مستقر شده و علیه مسلمانان دست به جنایات خونین زده‌اند.
انتهای پیام
captcha