بازگشایی موزه حرم حضرت معصومه(س) با تالار‌های جدید
کد خبر: 3961677
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

بازگشایی موزه حرم حضرت معصومه(س) با تالار‌های جدید

موزه حرم کریمه اهل بیت(س) با تالار‌های جدید عترت و عبرت بازگشایی شد.

بازگشایی موزه حرم حضرت معصومه (س) با تالار‌های جدیدبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه(س) مراسم بازگشایی مجدد موزه فاطمی با تالار‌های جدید با حضور مسئولان و خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام  فتح‌الله زاده، مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) طی سخنانی اظهار کرد: از اواخر شهریورماه ۹۸ مستند به سند تحول موزه آستان مقدس، موضوع تغییر چیدمان موزه، روایت‌گری آثار و ارائه محتوایی آثار جهت معرفی حرم فاطمی و شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آثار و برکات آن حضرت، پرداختن به سیاست‌های کلی آستان مورد توجه قرار گرفت و از متخصصان، مدیران سابق موزه و مسئولان آستان مشورت‌های مورد نیاز دریافت شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری طبقه اول موزه فاطمی به نام تالار عترت، عنوان کرد: در این طبقه مباحث مرتبط با حرم مطهر بانوی کرامت، فرهنگ وقف و نذر، فرهنگ خدمت، مشاغل، آیین‌ها و مراسم، فرهنگ زیارت و مباحث قرآنی، معرفی مشاهیر و مدفونان حرم و … ارائه می‌شود.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از کارشناسی و شناسنامه نویسی و به نمایش گذاشتن ۲۰۰ اثر جدید موزه‌ای در طبقه اول یاد کرد و گفت: در مجموع نزدیک به یک هزار اثر در موزه آستان مقدس فاطمی به نمایش گذاشته شده است.

فتح‌الله‌زاده با بیان این که در طبقه اول ۱۰ گنجینه مربوط به حرم شناسی و در طبقه پایین ۶ گنجینه و ۲۰ گنجواره تخصصی را به نمایش گذاشته‌ایم، بیان کرد: نگاه موزه‌ها در دنیا به سمت آموزش سوق یافته و ما نیز فقط به معرفی آثار اکتفا نکردیم، بلکه تلاش داشتیم تا بتوانیم با استفاده از آثار پیام‌های دینی را به مخاطب ارائه دهیم.

وی از نمایش آثار مرتبط با آستان مقدس در تالار عترت و آثار عبرت‌آموز نیز در تالار عبرت یاد کرد و گفت: موزه فاطمی بر اساس روایت محوری کار خود را دنبال خواهد کرد و روش چینش مورد استفاده در موزه آستان مقدس می‌تواند الگویی برای موزه‌های دیگر باشد.

در پایان این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با تاکید بر این که چینش‌ها باید بر اساس ضرورت‌ها و اهمیت انجام شود، گفت: به تعبیر امام علی(ع) نظام‌مند بودن بسیار ارزشمند است و در هر امری توجه به این اصل می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام
captcha