پیام تسلیت مراجع و شخصیت‌های حوزوی در پی شهادت مظلومانه سردار سلیمانی
کد خبر: 3868531
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

پیام تسلیت مراجع و شخصیت‌های حوزوی در پی شهادت مظلومانه سردار سلیمانی

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله هادوی تهرانی و حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، در پیام‌های جداگانه شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت برخی از مراجع و شخصیت‌های حوزوی در پی شهادت مظلومانه سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا از قم، متن پیام آیت‌الله العظمی  نوری  همدانی  به  شرح  زیر  است:  
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ  وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.
بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.
این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند: شهادت هنر مردان خداست. ️ امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.
اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.
حسین نوری همدانی
پیام آیت الله العظمی سبحانی 
 آقای قاسم سلیمانی یک فداکار و مجاهد بسیار شجاعی بود که پیوسته در راه اعتلای اسلام و حفظ ایران از اشرار خدمات عظیمی داشت. ایشان همیشه در صحنه بوده و در کارزارها فداکاری می کرد، حتی گاهی اوقات خود را در وسط میدان جنگ قرار می داد و خطر همیشه در کنار او بود اما چون فداکاری برایش هدف بزرگی بود به این مسائل اعتنا نمی کرد.
مسلما او آرزوی شهادت در دل داشت و خداوند متعال او را به آرزویش رساند و حتما او با شهدای احد و شهدای کربلا و کلیه شهدایی که در راه اسلام جان اسلام را از دست دادند محشور خواهد شد. من از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی فوق العاده متأثر شدم و ان شاءالله خدا روح ایشان را را شاد کند و به بازماندگان صبر دهد.
او می دانست که شهادت در کنارش است و روزی کفنش را آورد من امضا کردم، هرچند به او گفتم که شما فوق این امضا هستید، اما کفن ایشان را امضا کردم، معلوم می شود او در راه رفتن بود و این مسأله را احساس کرده بود و خدا او را با شهدای کربلا محشور کند.
پیام آیت الله العظمی شبیری زنجانی
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ(سوره آل عمران،آیات ۱۶۹ و ۱۷۰) جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت الله علیهم) بسیار اسفناک است. نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مؤمنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.
امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.
سید موسی شبیری زنجانی
پیام آیت الله صافی گلپایگانی
باسمه تعالی
با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام،مجاهد سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.
شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود،که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود .
هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. 《طوبی لهم و حسن ماب 》. شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم .
نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .
۷ جمادی الاولی ۱۴۴۱
لطف الله صافی
پیام آیت الله مکارم شیرازی
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.
جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست. اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف‌انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.
ناصر مکارم شیرازی
پیام آیت الله مصباح یزدی
مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ی ما گرفته به پیشگاه مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می کنم.
البته همه‌ی ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ی امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.
بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند. خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.
پیام آیت الله علوی گرگانی 
بسمه تعالی
قال السجاد علیه السلام « القتل لنا عادة و کرامتنا الشهادة »
بار دیگر چنگال ددمنشانه دشمنان استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد. شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملتهای منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشورها زحمات فراوانی را کشید موجب تأثر فراوان اینجانب گردید.
ایشان که با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را از بین برده و ضربه هولناکی به نقشه های دشمنان مستکبر و ایادی آنها وارد کنند، همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخر الامر به دست آنها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبد الله الحسین علیه السلام بودند نائل گردند. شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمیتوانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت.
اینجانب این ضایعه اسف بار را در درجه اول به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام، همچنین به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و مردم شریف ایران و آزادگان جهان و به بازماندگان و خانواده آن شهید والا مقام تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم خواستارم.
تسلیت آیت‌الله اعرافی
همچنین متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس  به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
 شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی ، مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم دامت برکاتهم، ملتهای شریف ایران و عراق و تمامی جهان اسلام و آزادگان جهان تسلیت عرض می نماییم.
خون این شهیدان والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق دارای سرنوشتی مشترک بوده و در این راه از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.
جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملتهای منطقه دریغ نمی‌کند. شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.
حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.
حوزه‌های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز، بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد رزمندگان اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.
علیرضا اعرافی
۱۳ دی ۱۳۹۸
پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه خواهران
 بسم الله الرحمن الرحیم
ولَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت سردار رشید اسلام سرباز مخلص ولایت بزرگ مرد عالم اسلام و مدافع حریم ولایت و اهل‌بیت (علیهم السلام) شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا،  مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) علما و مراجع بزرگوار (دامت برکاتهم)، ملت غیور و شهید پرور ایران اسلام (ایدهم الله) و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می نمایم.
بدون تردید کسی که عمری را در کنار شهدا نفس بکشد و نفسش شهید پرور گردد، حق است که روزی آسمانی شود و آسمان و زمین شهادتش را تبریک و تسلیت بگویند. 
آن شهید والا مقام که در روز جمعه مابین ولادت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها و شهادت بانوی بانوان عالمین حضرت صدیقه اطهر زهرای مرضیه سلام الله علیها به آرزوی دیرین خود رسید و به سید و سالار شهیدان پیوست با خون خود نهالی نو در یاری مظلومان عالم کاشت.
دشمن بزدل و زبون با به شهادت رساندن این سردار بزرگ و محبوب قلوب مظلومین عالم و ملت بزرگ ایران و یار و همرزمش شهید گرانقدر ابو مهدی المهندس بار دیگر خباثت خود را نشان داد اما غافل از آنکه دوملت بزرگ ایران و عراق تحت لوای اهل بیت علیه السلام دارای سرنوشت مشترک بوده و در راه اعتلای کلمه الله و بقای اسلام ناب از نثار خون عزیزترین فرمانده هان خود دریغ نمی‌کند چرا که با ریخته شدن خون این عزیزان اسلام محکم تر و قویتر از همیشه خواهد شد.
حاج قاسم عزیز که به خوبی لقب سردار رشید اسلام و مالک اشتر ولایت را داشت سالیانی در جبهه های حق علیه باطل با همرزمان شهیدش همراه بود و در مبارزه با تروریسم از دو ملت بزرگ ایران و عراق دفاع نمود و آمریکای زبون را در منطقه و جهان به حقارت کشید و به آنچه آرزویش بود رسید و به لقاءالله پیوست.
دشمنان زبون به ویژه آمریکای جنایتکار بداند با رفتن سرداران رشید اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی هیچگاه راه سرخ شهادت و یاری مستضعفین عالم متوقف نخواهد شد . حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان بر ادامه راه آنان تا غلبه حق بر باطل تاکید می‌کند و بر این باور است که ان شاءالله بزودی رزمندگان دلیر و غیور اسلام پاسخی سخت و دندان‌شکن به این جنایت خواهد داد.
عبدالکریم بهجت پور
تسلیت آیت‌الله هادوی
آیت‌الله هادوی تهرانی هم شهادت سردار سلیمانی را در پیامی تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:
بسم ربّ الشهداء و الصدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ(آل عمران،169)
شهادت سربازی شجاع، عارفی بی ادعا، سالکی بی تسبیح و رداء در سحرگاه جمعه ای در آستانه شهادت أمّ الأئمة النجباء (علیهم آلاف التحیة و الثناء) قلب هر انسان آشنا با خدا را به درد آورد.
سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی به آرزوی دیرین خود رسید و به بارگاه سید الشهداء (علیه آلاف التحیة و الثناء) باریافت و در کنار برادران شهیدش برخوردار از رزق الهی گردید و امت اسلام را داغدار شهادتش کرد.
داغی که حرارت آن ریشه های ترور دولتی توسط استکبار جهانی را خواهد سوزاند و مرهی بر آلام مستضعفان جهان خواهد بود. بی شک، رزمندگان دلیر مقاومت با صبری قهرمانانه در زیر پرچم ولایت پاسخی درخور به این ترور کور خواهند داد.
اینجانب با قلبی اندوهناک و چشمی اشکبار این مصیبت بزرگ را به حضور آن امام منتظر که صد قافله دل همره اوست (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام عظمای ولایت (دام ظله العالی) و علماء و مراجع ایران و عراق (دامت برکاتهم) و رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه سپاه سرفراز قدس و الحشد الشعبی و به تمام خداجویان و حق طلبان و به خانواده های سرداران بزرگ اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و تمام همراهان و یاران شهید آن دو اسوه ی جهاد و شهادت، تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای آنان طلب صبر جمیل و اجر جزیل می نمایم. و برای آن یاران سفر کرده همراهی با نبی اعظم صلی الله علیه و اله و خاندان پاک آن بزرگوار علیهم السلام در تمام مراحل سیر از عالم ناسوت به لاهوت را خواستارم و رجاء واثق دارم که آن عزیزان که رفتند و دل ما را شکستند، شفیع روزگار سخت برایمان باشند.
والسلام علیهم یوم ولدوا و یوم استشهدوا
مهدی هادوی تهرانی
تسلیت رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم شهادت این سردار اسلام را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 
و ما نقموا منهم الا ان یومنوا بالله العزیز الحمید.
شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان را به همه آزادیخواهان جهان، دو ملت بزرگ و شریف ایران و عراق و بویژه مقام معظم رهبری و مراجع معظم در ایران و عراق و نیز خانواده و علاقمندان ایشان تسلیت می گویم. بی شک ملت ایران و عراق این جنایت را که توسط شیطان بزرگ انجام شد، فراموش نخواهند کرد و به تروریست های آمریکایی پاسخ سختی خواهند داد.
شهادت این سردار عزیز باعث بیداری بیشتر مظلومان عالم و رسوایی آمریکای جنایتکار و اتحاد بیشتر امت اسلام و بویژه ملت ایران و عراق خواهد شد. خدایش غریق رحمت فرماید. 
نجف لک زایی
انتهای پیام
captcha