همه چیز از آسمان غزه می‌بارد؛ از بمب تا غذا و دارو
کد خبر: 4203863
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
القدس العربی نوشت:

همه چیز از آسمان غزه می‌بارد؛ از بمب تا غذا و دارو

در غزه همه چیز از آسمان می‌بارد و همه چشم‌ها به بالای سر دوخته شده است، بمب و موشک از یک سو، آب، غذا و دارو هم از سوی دیگر حتی ارزش‌های جهان و قوانینش هم فرود می‌آیند و هیچ چیز بالا نمی‌رود مگر ارواح پاک شهدا ...

همه چیز از آسمان غزه می‌بارد؛ از بمب تا غذا و دارو

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، صبری صیدم، نویسنده فلسطینی در یادداشتی برای القدس العربی تحت عنوان «کسی که از آسمان غذا می‌ریزد نمی‌تواند بمب بیندازد» نوشت: این جهان دیوانه است که بشریت در آن می‌بیند ایالات متحده از طریق متحدش، اسرائیل، از آسمان بر سر مردم گلوله و گدازه‌های آتش خمپاره‌ را می‌ریزد و همزمان برای همان مردم، غذا می‌‌اندازد؛ واقعاً این اگر اسکیزوفرنی(روان گسیختگی) و اختلال روانی نیست چه معنی دیگری دارد؟
چگونه کسی که اسلحه در اختیار اسرائیل می‌گذارد و تصمیم‌های جنگ‌افروزی برایش می‌گیرد نمی‌تواند جنگ را متوقف کند؟
هر شب گروهی از سخنرانان می‌آیند و ما را در دنیایی از توجیه، استدلال و بهانه غرق می‌کنند و جنگ و درهم کوبیدن بی‌امان کودکان و زنان ادامه می‌یابد، حتی خواب آن‌ها با این حجم از جنایات شنیع و ناله‌های ناتمام مختل نمی‌شود اما در عین حال، معیارهای مرتبط با انتخابات مؤثر واقع می‌شود!
«مرگ در ازای غذا» معادله‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را بپذیرد یا با آن قانع شود، هر چقدر هم که برخی تلاش کنند این منظره را زیبا جلو دهند.

همه چیز از آسمان غزه می‌بارد؛ از بمب تا غذا و دارو

هواپیماهای آمریکا برای مردم غزه، محموله‌های غذایی پرتاب کردند؛ این اقدام با همکاری ارتش اردن انجام شد

هیچ واکنش، اجلاس، اعتراض، تحصن و حتی دادگاهی وجود ندارد که 150 روز پس از شروع جنگ غزه موفق به توقف آن شود، تنها به یک دلیل: «وتوی آمریکا و تصمیم ضمنی برای ادامه آن». به این رویکرد سخنرانی آزاردهنده‌ای را که در آن دفاع مذبوحانه از دولتی عبری تکرار می‌شود، بیافزایید. همان سخنی که یکی از سخنوران آمریکایی داشت که هیچ نشانه‌ای از نسل‌کشی اسرائیل وجود ندارد و چند روز بعد همان فرد برمی‌گردد و می‌گوید «وجود دارد». یا هیچ نشانه‌ای مبنی بر ممانعت اسرائیل از ورود محموله‌های کمک‌های بشری به چشم نمی‌خورد و یا اعلام می‌شود هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیل، کودکان، زنان و سالمندان را هدف قرار می‌دهد وجود ندارد و هزاران انکار حقیقت دیگر ... تا اینکه اسرائیل هر آنچه بخواهد با توجیه آنچه در کتاب مقدس عبری آمده بر سر عمالیق(دشمنان یهودیان) بیاورد و با جنایت نسل‌کشی، همه را نابود سازد.

اما با تشدید رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، موضع‌گیری‌ها شروع به تغییر کرد تا نشان دهد، هر چند به صورت ساختگی، اختلاف نظر در مواضع بین دولت آمریکا و تل‌آویو وجود دارد تا واشنگتن از رقیب نتانیاهو و قوی‌ترین رقیبش برای کرسی ریاست جمهوری استقبال کند و دقیقاً یکی از ارکان شورای جنگ او، بنی گانتز(عضو کابینه جنگ اسرائیل در کاخ سفید)، و معاون رئیس جمهور آمریکا(کامالا هریس) چند روز قبل درست در تاریخ سوم مارس(13 اسفند) بیانیه‌ای بدهند و در آن اعلام کنند که آتش‌بس فوری لازم است و اسرائیل باید هرچه زودتر خدمات اصلی و وضعیت استقرار را به غزه بازگرداند.

و مردمی که در غزه در جستجوی کمک بودند و با شلیک گلوله و هرج و مرج مواجه می‌شدند حالا می‌بینند یکی از قلب کاخ سفید می‌گوید «اسرائیل برای کمک‌رسانی‌ها سنگ‌اندازی می‌کند» و حالا آمریکا وارد عمل شده و از آسمان بر سر گرسنگان در غزه غذا فرو می‌فرستد. سبحان الله! سؤال ساده این است: اگر واقعاً برای باقی ماندن در قدرت، مشغول کمک‌رساندن به مردم بی‌گناه در غزه و کرانه باختری هستید و می‌خواهید پس‌لرزه‌های فلسطینی به صندوق‌های رأی شما نرسد تا غزه به سرنگونی دموکرات‌ها به نفع رقیبشان، ترامپ کمک کند؛ چرا جریان تسلیحات و پشتیبانی را متوقف نمی‌کنید؟
به خاطر خدا تمسخر آزادگان جهان، مردم ما و اهالی دردمند فلسطین را بس کنید. نمایش مضحک شما مایه رسوایی شده و اوضاعتان وخیم است، نقش خدمتگزار سربازان شما در دفاع از اشغالگران برای بچه‌ها در تمام جهان هم مثل روز روشن است چه برسد به عاقلان.

همه چیز از آسمان غزه می‌بارد؛ از بمب تا غذا و دارو

 در این شیوه هواپیماهای باری ارتش محموله‌های کمک را به وسیله چتر در آسمان پرتاب می‌کنند تا در زمین،‌ افراد این کمک‌ها را دریافت کنند

تحقیر دنیا را تمام کنید چون پرتاب بمب با پرتاب غذا سازگاری ندارد! هر کس دلش برای فقیری که در انتظار رفع گرسنگی خود و گشنگی فرزندانش است می‌سوزد، باید در گفتار و کردار دست از کشتن آن‌ها بردارد، زیرا «مرگ در ازای غذا» معادله‌ای است که هیچکس نمی‌تواند آن را بپذیرد یا او را قانع کند، هرچند برخی سعی می‌کنند آن را زیبا و خوش آب و رنگ جلوه دهند.

حقیقت، خشن، تکان‌دهنده و آشکار است و انصاف بشریت نمی‌تواند آن را تحمل کند، چراکه انسانیت، مالامال از فعل و گفتار همراه با صداقت است. پیام دریافت شد؟ منتظر می‌مانیم و می‌بینیم!

انتهای پیام
captcha