مراسم اعتکاف در شهرستان‌های اردبیل به صورت محدود برگزار می‌شود
کد خبر: 4036129
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

مراسم اعتکاف در شهرستان‌های اردبیل به صورت محدود برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: طبق دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری مراسم اعتکاف در تمامی شهرستان‌های استان به جز شهرستان مشگین‌شهر در دستور کار قرار گرفته، اما در صورت تغییر وضعیت شهرستان‌ها احتمال لغو مراسم خواهد بود.

محسن محسنی معاون فرهنگی تبلیغات اردبیلحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محسنی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رجب و گشودن باب بخشودگی و بخشایش به روی بندگان، اظهار کرد: ماه رجب از بهترین ما‌ه‌های خداوند بوده که بایستی بندگان از هر فرصتی برای پاک‌سازی فطرت وجودی خود استفاده کنند و مراسم اعتکاف از مهم‌ترین این فرصت‌هاست.

محسنی افزود: در راستای برگزاری مراسم اعتکاف، دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا لحاظ شده که در شهرستان‌های قرمز این مراسم برگزار نخواهد شد و در حال حاضر شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل جزو این مناطق با وضعیت قرمز کرونایی است.

وی بیان کرد: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور و بالتبع در استان، تا آخرین لحظه احتمال قرمز شدن اردبیل نیز وجود دارد، اما علی‌رغم این مسئله با برگزاری جلسات و تشکیل ستاد هماهنگی‌های لازم با مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف انجام یافت که هیئت امنا با توجه به شرایط موجود راضی به انجام اعتکاف نبودند که در نهایت تصمیم‌گیری برای برگزاری مراسم اعتکاف محقق شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: بعد از بررسی شرایط و هماهنگی‌های به عمل آمده مساجد جامع، اعظم، الغدیر، سادات، المهدی(ع)، ابوالفضل(ع) و سینا آمادگی خود را اعلام و ثبت‌نام را شروع کردند تا برگزاری مراسم اعتکاف با اعمال محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

محسنی تصریح کرد: در حال حاضر مسجد سادات ویژه بانوان نیز با ۵۰ نفر ثبت‌نام ظرفیت تکمیل یافت و هماهنگی با مسجد الزهرا(س) شهرک آزادی انجام یافت و سایر مساجد نیز به صورت محدود آمادگی ثبت‌نام دارند تا با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سلامتی و جان مردم به خطر نیفتد.

انتهای پیام
captcha