۶۸۰ زائر اردبیلی عازم سرزمین وحی می‌شوند
کد خبر: 3825003
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
اوایل مردادماه؛

۶۸۰ زائر اردبیلی عازم سرزمین وحی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل گفت: هفته اول مردادماه، ۶۸۰ نفر زائر این استان عازم سرزمین وحی می‌شوند تا اعمال حج تمتع را به جای آورند.

680 زائر اردبیلی اوایل مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل، روز گذشته، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجاج استان اردبیل در قالب 5 کاروان مدینه بعد عازم مکه مکرمه خواهند شد تا بعد از انجام اعمال حج امسال رهسپار مدینه شده و از آنجا به استان اردبیل بازگردند.

وی با بیان اینکه در کنار این زائران 30 نفر از عوامل حج نیز شامل مدیران، پزشکان و روحانیان در این کاروان‌ها حجاج را همراهی می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدارک بهترین امکانات اعم از تأمین هتل، حمل و نقل اعم از هواپیما و اتوبوس‌های بین‌شهری و درون شهری و تجهیزات منظم بهداشتی سعی دارد تا حج با عزت و عظمتی را برگزار کند.

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل به برگزاری 12 جلسه آموزشی برای حجاج در برگزاری شایسته و مناسب آئین حج ابراهیمی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: نیمی از این کلاس‌ها تاکنون برگزار شده و نیم دیگر نیز طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد تا حجاج ما از طریق فرودگاه اردبیل هفته اول مرداد ماه به مکه اعزام شوند.

بیدار با اشاره به حضور حجاج بیت‌الله الحرام در نماز جمعه این هفته شهر اردبیل بیان کرد: در هفته حج برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود تا فضیلت حج و حضور در این آئین عبادی ـ سیاسی مشخص شده و بیش از همیشه به فضیلت و جایگاه حج پرداخته شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال دو پیامبر خود ابراهیم و اسماعیل را مامور تجدید بنای کعبه و بیت عتیق کرد، افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت به تطهیر خانه خود و طواف و اعتکاف و قیام حجاج اشاره می‌کند تا در این خانه امن مشغول عبادت و اطاعت الهی باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان اردبیل از حج به عنوان وسیله تهذیب و دور شدن از معاصی و گناهان یاد کرد و گفت: خداوند متعال دو ضیافت مکانی و زمانی را برای امت اسلامی در نظر گرفته است که هدف از ضیافت زمانی ماه رمضان و ضیافت مکانی نیز انجام اعمال حج و حضور در بیت‌الله الحرام است.

بیدار به اهمیت و جایگاه عرفات و حضور حجاج در صحرای عرفات اشاره و خاطرنشان کرد: با انجام اعمال حج به ویژه در صحرای عرفات حاجی به درجه تقرب بیشتر نزدیک شده و قطعاً با انجام اعمال حج و حضور در مدینه است که در حقیقت این برنامه به نقطه تکامل می‌رسد.

وی به پنج ستون دین نماز، زکات، حج، روزه و ولایت اشاره و اظهار کرد: بعد اخلاقی حج دارای ارزش و اهمیت فراوان است که در حقیقت ما باید با شناخت اسرار حج و اقدامات نمادین به سمتی حرکت کنیم تا در این آئین معنوی با تبری از دشمنان و نزدیکی و قرب الهی از این فضیلت‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

captcha